לאחר שספג אבדות כבדות צבא סוריה מאיים במבצע צבאי נרחב בדרום

פגישה ביטחונית נערכה בדרעא שבדרום סוריה, בין ראשי הוועדות המרכזיות של דרעא מחד וכוחות אסד ורוסיה מצד שני, ביום שבת, 27 במרץ.

אתר "זמן אל וואסל" ציטט גורם בוועדה המרכזית באומרו כי ראש המודיעין האלוף עלי מחמוד – “علي محمود” וסגנו האלוף "חוסאם לוקה" – “حسام لوقا”  הביעו את כעסם על האבדות הכבדות בשורות כוחות דיביזיה 4, כשהם עברו בעיירה אלמזיריב, מערבית לדרעא.

מחמוד, הקמב"ץ לשעבר של פלגי האופוזיציה ע"ש "עלי מחמוד אל-סובאחי" (אבו טריק),ושנטל אחריות על ביצוע ההרג הנרחב של חיילי דיביזיה 4 , הדגיש כי אנשיו לשעבר , ככל הנראה,  ימשיכו לרדוף אחריו עד למעצרו.

הגורם הצהיר כי נציגי משטר אסד אמרו ,במהלך הפגישה, כי הם שוקלים לצאת למבצע צבאי לאחר ההאבדות הכבדות שספגו, וכי הקצין הרוסי עודד זאת.

הוועד המרכזי של דארעא הכחיש כי צבא סוריה עומד לצאת למבצע צבאי וכי המפקד הצבאי -אלסוביחי" –  “الصبيحي” אינו נוכח באזור, וכי פעולה שכזאת לא תבטיח את שתיקת תושבי האזור כלפי פעולות צבאיות כלשהן שיוכוונו נגדם.

הוועדות המקומיות חידשו את הדרישה להפסיק את המעצרים , וציינו כי המשטר והנציג הרוסי מבטיחים הבטחות בכל פעם, אך לא מבצעים זאת.

ב- 18 במרץ נהרגו 20 מאנשי כוחות המשטר בעימותים עם אלסוביחי, במהלך ניסיון להסתער על בית בו התגורר במאזיריב.

בעימות השתמשו כוחות המשטר בפגזי טנקים ובנשק בינוני, וכוחות המשטר הפציצו את העיירה אלמוזרייב בשלוש פגזי "מרגמה", מבלי לגרום לאבדות בנפש.

אל-סביחי הוא אחד מששת המבוקשים שמשטר אסד דרש לגרש אותם צפונה או להסגיר את עצמם, בפברואר האחרון, לאחר משא ומתן עם הוועד המרכזי.

אתמול נמסר כי כוחות רבים מדיביזיה 4 כבר החלו לנוע בדרום סוריה לעבר יעדים לא ידועים וכי הערכה כי הם נערכים לפעולת עונשין נרחבת נגד כוחות המורדים שהרימו ראש וחזרו לפעול נגד הנוכחות הסורית והאיראנית בדרום סוריה.