מבזקי חדשות מהעולם ליום 27-3-21

*- נאס"א חשפה כי המסוק הרובוטי "תושייה" (Ingenuity), שנמצא בהכנות לקראת טיסת המבחן הראשונה על מאדים ב-8 באפריל, נושא עמו פיסה קטנה של בד מלמלה שכיסה את אחת הכנפיים של Flyer, המטוס ששימש את האחים רייט לטיסה ההיסטורית בדצמבר 1903. גם הצוות של אפולו 11 נשא פיסה דומה בנחיתה הראשונה על הירח ב-1969.

*- היסטוריה בבוסטון: קים ג'ניי הושבעה לראש העיר ה-55 של בוסטון, האישה הראשונה והאדם האפרו-אמריקאי הראשון ב-199 השנים שבהן קיים התפקיד באחת הערים החשובות ביותר בהיסטוריה האמריקאית. היא מחליפה את מרטי וולש, שכיהן מאז 2014 ואתמול הושבע לשר העבודה בממשל ביידן.

"שלום בוסטון! ראש העיר שלכם היא אישה שחורה מרוקסברי, שנוסעת בתחבורה ציבורית, מדברת ספרדית ומכינה את פאי הבטטה הטוב אי פעם! מתי הייתה הפעם האחרונה שיכולתם להגיד את זה?", צייצה לפני ההשבעה.

*- חדשות מעניינות מלוב: מחמוד אל-ורפאלי, מפקד בכיר בכוחות המיוחדים של הצבא הלובי הלאומי של חליפה חפתר שהיה מבוקש בבית הדין הבינלאומי על פשעי מלחמה, חוסל בבנגאזי כאשר אש נפתחה לעבר המכונית שלו.

סרטונים שפורסמו בשנים האחרונות ברשתות החברתיות הראו אותו רוצח עשרות בני אדם והוא זכה לכינוי "הקצב מבנגאזי".

*- הנסיך צ'רלס ורעייתו קמילה הגיעו אחר הצהריים לאתונה לכבוד האירועים. הערב הם משתתפים בארוחה חגיגית בגלריה הלאומית בהשתתפות ראש הממשלה, קיריאקוס מיצוטקיס, ומחר הם יצפו במצעד הצבאי החגיגי עם אורחים נוספים מרחבי העולם.

*- דגל הגאווה מתנוסס היום מעל בניין בנק אנגליה בלונדון לכבוד חשיפת השטר של 50 פאונד עם דמותו של המתמטיקאי אלן טיורינג, הגאון שעמד מאחורי פיצוח מכונת ההצפנה הנאצית "אניגמה" והניח את היסודות למדעי המחשב, אולם נרדף בשל היותו הומוסקסואל ומת מהרעלת ציאניד ביוני 1954, ימים ספורים לפני יום הולדתו ה-42.

*- השירות הגיאולוגי של קליפורניה פרסם מפות מעודכנות לגבי אזורי הסיכון בלוס אנג'לס במקרה של אירוע של פעם באלף שנה של פגיעת גלי צונאמי כתוצאה מרעידת אדמה או מפולות תת ימיות. המומחים ציינו כי הפינוי המועדף צריך להיות ברגל בשל חשש מעומסים בכבישים.

*- רשת H&M לא לבד: גוברת תנועת החרם בסין נגד חברות מערביות שהביעו דאגה לנוכח שימוש בעבודת פרך בייצור הכותנה בחבל שינג'יאנג – כאשר מלבד רשת האופנה השבדית נמצאות על הכוונת גם נייקי, אדידס ויוניקלו. יותר מ-30 סלבריטאים סינים הודיעו ביממה האחרונה על ניתוק קשריהם עם החברות הבינלאומיות.

*- קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קרץ, השתתף היום עם ראשי הקהילה היהודית ואישי ציבור בטקס החשיפה של האבן הראשונה בקיר ההנצחה לזכרם של יותר מ-64 אלף יהודי המדינה שנרצחו בשואה. האנדרטה, שמוקמת ברובע אלסרגרנד בווינה, תורכב מ-160 אבנים שעליהן חקוקים כל השמות וצפויה להיות מושלמת בסתיו הקרוב.

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי