700 שנה למותו של המשורר, הסופר והפילוסוף דנטה אלגיירי

איטליה מציינת היום את "יום דנטה", 700 שנה למותו של המשורר, הסופר והפילוסוף דנטה אלגיירי. מדובר בפעם השנייה שבה מתקיים "יום דנטה", כאשר התאריך נבחר בשל הסברה שבו החל דנטה את מסעו מהגיהינום, דרך הפורגטוריום ועד גן עדן, כפי שמתואר ביצירה האפית "הקומדיה האלוהית".

"ברגע מסוים זה של ההיסטוריה, המכוסה במצבים של חוסר אנושיות עמוק ומחסור באמון ובסיכויים לעתיד, דמותו של דנטה, נביא התקווה ועד לרצון האנושי באושר, עדיין יכולה לספק לנו מילים ודוגמאות שמעודדות אותנו במסע שלנו", אמר האפיפיור פרנציסקוס בהודעה מיוחדת שפרסם.

מאות אירועים מלווים את "יום דנטה" והטקס המרכזי יתקיים הערב בארמון הנשיאות בנוכחות הנשיא סרג'יו מטארלה ושר התרבות, דריו פרנצ'סקיני. השחקן והבמאי, רוברטו בניני, יקריא את הפרק על פאולו ופרנצ'סקה מתוך קנטו 5 של "התופת" ב"קומדיה האלוהית".

חגיגה נוספת מתקיימת היום בוונציה, כאשר עיר התעלות תפתח את החגיגות לציון 1,600 להיווסדה, התאריך שבו על פי האגדה הונחה אבן הפינה לכנסיית סן ג'קומו די ריאלטו. הבוקר התקיימה מיסה בבזיליקת סן מרקו ובשעה ארבע אחר הצהריים יצלצלו כל הכנסיות בפעמונים. החגיגות יימשכו לאורך כל השנה הקרובה ובין השיאים יהיו יריד הסירות בין 29 במאי ל-6 ביוני והביאנלה שתיפתח ב-22 במאי.

מהו רצון חופשי אמיתי? דנטה למתקדמים - אפוק - מגזין מרחיב דעת, מעורר מחשבה

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי