האנייה התקועה בתעלת סואץ גורמת לנזק של 9.5 מיליארד דולר ליום

המבצע לחילוץ הספינה התקועה בתעלת סואץ עשוי להימשך שבועות והוא יהיה בעל השלכות עצומות על הסחר העולמי (חוסמת משלוחים בשווי 9.5 מיליארד דולר).

רשות תעלת סואץ הודיעה כי השהתה זמנית את התנועה בנתיב השיט החסום בעקבות הניסיון לחלץ את ספינת המשא הענקית "EVER GIVEN" שנתקעה במעבר הימי ביום שלישי.

פיטר ברדובסקי, מנכ"ל של חברת Boskalis ההולנדית המנסה לשחרר את ספינת המשא התקועה הזהיר כי המבצע עשוי להימשך כמה שבועות, בהתאם למצב בשטח.

Rescuers are currently using diggers to try to free the bow of the ship which has become lodged in the eastern canal wall while dredgers and tugboats attempt to free the stern end, which is wedged against the western edge (top right). But experts warn that might not be enough, and that they may have to remove cargo to lessen her weight

הוא אמר כי החרטום שלה התנגש בגדה המזרחית, וירכתיה נתקעו בגדה המערבית.

"זה כמו לווייתן ענק על החוף. זה משקל עצום על החול", אמר. הוא הוסיף כי ייתכן שיהיה צורך בהסרת מטענים ודלקים מהספינה על מנת שניתן יהיה להזיז אותה.

קייט הרדינג, מנכ"לית חברת נתוני הסחר Coriolis Technologies, הזהירה כי הסיכון לסחר העולמי הוא "עצום".

אם הניסיונות לפנות במהרה את התעלה יעלו בתוהו, הרי שלחברות הספנות לא תהיה ברירה אלא לנתב את ספינותיהן סביב כף התקווה הטובה שבקצה הדרומי של יבשת אפריקה – מסלול שיאריך את מסען ב-14 יום וב-5,000 מיילים ימיים.

Shipping data shows the extent of the traffic jam building up which is straddling two continents and currently involves some 150 ships (position of the Ever Given is marked with a white circle)

קרדיט : שלומי מקבוצת נציב