גולשים בסין קוראים לחרם על רשת האופנה הבינלאומית H&M

גולשים בסין קוראים לחרם על רשת האופנה הבינלאומית H&M וסלבריטאים מקומיים הפסיקו את שיתוף הפעולה עמה על רקע הודעה של החברה השבדית מאוקטובר האחרון בדבר הפגיעה בזכויות אדם בחבל שינג'יאנג.

הסערה החלה אחרי שמשתמש ברשת החברתית הסינית ווייבו, עם יותר מ-2.3 מיליון עוקבים, העלה אתמול צילום מסך של הודעה של H&M עם הכותרת "הצהרה בדבר בדיקת נאותות בשינג'יאנג". בהודעה, ציינה הנהלת החברה כי היא "מוטרדת" מהדיווחים על טענות לעבודת פרך ואפליה נגד מיעוטים בחבל שינג'יאנג והדגישה כי "אנחנו לא עובדים עם מפעלי ייצור בגדים שממוקמים בשינג'יאנג ולא משיגים מוצרים מהאזור הזה".

על אף שההודעה פורסמה כבר לפני חמישה חודשים, היא עוררה תגובות נזעמות באופן מיידי. גולשים קראו לחרם על מוצרי רשת האופנה הפופולרית וקראו לה לעזוב את השוק הסיני. "אתם עדיין רוצים לעשות כסף בסין? תחלמו על זה!", נכתב בחלק מהתגובות.

היום הודיעו שני כוכבים סינים בולטים על הפסקת הקשרים עם הרשת. מטעמו של השחקן חואנג שואן, שלפני שנה מונה לייצג את הלבשת הגברים של H&M בסין, נמסר כי הוא מתנגד לכל ניסיון להכפיש את סין ואת מצב זכויות האדם במדינה. גם הזמרת והדוגמנית ויקטוריה סונג (סונג צ'יין) הכריזה על ניתוק היחסים עם רשת האופנה והביעה התנגדות "לשימוש באמצעים מסחריים כדי להכפיש את המדינה ואת העם".

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי