מי אתה רוסתום קאסמי ראש הענף הכלכלי של משמרות המהפכה האיראניים ?

הבכיר האיראני שהידיעה על חיסולו הייתה מוקדמת מידי.
אם לא הבחירות אצלנו סביר שהסיפור הזה היה תופס יותר כותרות. אתמול נפוצו ידיעות ברשתות החברתיות כי רוסתום קאסמי, שעומד בראש הענף הכלכלי של משמרות המהפכה האיראניים חוסל בביירות. האיראנים מיהרו להכחיש ולא ברור מה מקור הידיעות. האיש כנראה חי אבל אין ספק שהוא משמש יעד לארגוני ביון באזור בעיקר בשל חלקו בהקמת מנגנונים שעוקפים את הסנקציות הבינלאומיות. זו הזדמנות טובה להכיר את האיש על הכוונת.

קאסמי בן ה-57 הוא יליד מחוז פארס בדרום איראן. הוא הצטרף למשמרות בשנת 1981. בין השאר שימש כמפקד יחידה ימית שהתמחתה בהקמת מנהרות ומתקנים תת קרקעיים. כמו כן היא עסקה בפרויקטי גז, נפט ופטרוכימיה. בין השנים 2005 – 2013 עמד בראש האימפריה הכלכלית של משמרות המהפכה – ח'אתם אלאנביא, החולשת על פרויקטים רבים באיראן. בזמן כהונתו נרכשה חברת "צדרא" לבניית ספינות, ששימשו בעיקר להברחת נפט. קאסמי היה מעורב בתקופה זו גם בפיתוח פרויקט הטילים הבליסטיים כשח'אתם אלנביא בנתה מתקני שיגור. הוא עבד בצמוד לקאסם סולימאני ולפי הדיווחים ההכנסות מהנפט שהרשת של קאסמי מכרה בשוק השחור הועברו למימון מיליציות איראניות בסוריה וכן לחיזבאללה.

בזמן הנשיאות של אחמדינג'אד, מונה קאסמי לשר הנפט. במהלך התקופה הזו הקים רשת של סוחרים פרטיים שעסקו בהברחת הנפט האיראני. אחד המפורסמים שבהם היה איל ההון האיראני באבק זנגני שבהמשך הועמד למשפט ונידון להוצאה להורג בעוון שחיתות.

רוסתום קאסמי. איש הצללים הכלכלי של משמרות המהפכה:

קרדיט: אתר הטלגרם דורון פסקין