מאות לוחמים מפקיסטן ואפגניסטן שהוכשרו בתחום הרקטי נחתו בסוריה

תגבורות צבאיות מקרב המיליציות האיראניות הגיעו במהלך הימים האחרונים לאזורים שונים במחוז חאלב בצפון סוריה.

אמג'אד אל-סארי, דובר רשת עין אל-פראת, אמר ל"סוכנות התקשורת זייתון " כי מטוס איראני נחת בשדה התעופה הבינלאומי של דמשק ובו מאות פעילים, רובם בעלי אזרחות אפגנית ופקיסטנית, מומחים להפעלת משגרי טילים ורקטות, והם הועברו מאוחר יותר לעיר חלב.

הוא הוסיף כי התגבורות כללו גם נשק כבד, משגרי טילים ומרגמות, ומספר רב של כלי נשק אישיים כמו  "קלצ'ניקובים" ורובי צלפים.

הוא ציין כי כלי הנשק והלוחמים הועברו למטה המיליציה בבאב אלנירב – باب النيرب, במרכז העיר חלב, שם נמצא חאג' "ג'וואד אל-גפארי" – “جواد الغفاري”.

אל-גפארי תיגבר את מטה המיליציה בכלי נשק ולוחמים, ושלח כוחות אחרים לעיירה אל-וודיחי – الوضيحي, דרומית לחאלב, וכוחות נוספים נכנסו למפקדת מיליציית "חרכת אל-נוג'בה" בעיירה אלחאדר שבפרבריה הדרומיים של מחוז חאלב.

היום, יום שלישי, המיליציה של חטיבת "אבו אל-פאדל אל-עבאס" של משמרות המהפכה האיראנים העבירה חלק מכלי הנשק הכבדים שלה וכן כמה מלוחמיה וכלי הרכב שלה  לעיירה אלוודיחי, שנמצאת בשליטת המשטר הסורי והמיליציות האיראניות שבאזור הכפרי הדרומי של חלב.

המיליציה העבירה מספר עצום של לוחמים על מכוניות עם הנעה קידמית, ותותחים כבדים ונשק אחר לעיירה אל-וודיחי.

כמו כן העבירה המיליציה  כ -340 לוחמים מאזור סיידה זינב שבדמשק לעיירה ספירה – سفيرة, דרומית-מזרחית לחאלב, להקמת מפקדה משלה בקרבת מתחם ההגנה של משטר אסד במקום.

יש לציין כי המתחם הביטחוני הסורי באזור העיירה א-ספירה היה בעבר המפעל לייצור נשק כימי הגדול ביותר במזרח התיכון . על פי מקורות זרים המפעל כרגע משמש במפעל לייצור תחמושת וחביות נפץ . בעבר היו גם מאוחסנים באתר ראשי קרב לטילי סקאד לטווחים ארוכים. לא מן הנמנע שהאיראנים ינסו להפעיל את קווי הייצור במפעל בתחום ייצור הטילים הבליסטיים שהיו שם בעבר.

حرس ثوري إيراني إيران الحرس الثوري الإيراني