האם ישראל תקפה השבוע בקונייטרה ? כתבה ופישרה

ביום שני, ה-22 במרץ, הצבא הישראלי הפציץ את מפקדת "חטיבה 90" של כוחות משטר אסד בקוניטרה, שבדרום סוריה .

על פי אתר החדשות הסורי – "אוריינט נט", במהלך היומיים האחרונים שלח הצבא הישראלי תגבורת צבאית לאחת מעמדות הצבא הסמוכות לגבול עם שטח סוריה.

התגבור כלל למעלה מ -20 טנקים וכלי רכב משוריינים, כולל טנקי "מרכבה" ישראלים.

האתר טוען כי הצבא הישראלי עדיין מבצע תמרונים אינטנסיביים בגבולות הגולן הישראלי, בעוד מטוסי סיור ועטב"מים (מזל"טים) עוקבים אחר המצב.

במהלך הכוננות הפציץ הצבא הישראלי כמה עמדות של כוחות אסד במטה חטיבה 90 בקונייטרה, ומטוסיו השליכו עלונים שהזהירו את חיילי החטיבה והצדיקו את ההפצצה – כך דיווח האתר הסורי.

"התקיפה שלנו היא תוצאה של חוסר האחריות שלכם, שחשפה את האזור לחוסר יציבות וסכנה, ואיפשרה לאיראן ולחיזבאללה לפעול בתוך העמדות הצבאיות שלכם", נכתב בעלונים – כך לדברי האתר.

העלון שהושלך על עמדות חטיבה 90 הסורית באזור קונייטרה:

הערה: כל הרשתות החברתיות הסוריות המדווחות בדרך כלל על התקיפות הישראליות בשטח סוריה בזמן אמת לא דיווחו , הפעם, כלל על אירוע זה.

תמוה איך אף גורם בשטח הישראלי או בשטח הסורי באזור קונייטרה לא שמע או ראה תקיפה זאת ?

יש לציין כי האתר המדווח , "אוריינט ניוז" , ידוע במקורותיו הטובים בשטח סוריה עצמה.

מומחה צבאי באתר נציב טוען כי אפשר שמה שהביא לכתיבת הכתבה על תקיפה ישראלית  על עמדות חטיבה 90 , תקיפה שלא היו לה כל סימנים בשטח , היתה השלכת עלונים על עמדות חטיבה 90 באמצעות כלי טייס נשלטים מרחוק כשברקע נשמעים קולות נפץ שמקורם באחמונים באש חיה של יחידות שריון ישראליות , מה שגרם להערכה בצד הסורי כי מתבצעת תקיפה על עמדות צבא סוריה באזור.

כמו כן יש לציין כי השלכת העלונים על הצד הסורי באה בעקבות ירי של חיילים סורים לעבר כלי טייס נשלטים מרחוק שישראל עושה בהם שימוש כדי לקיים את הבטחת הביטחון בגזרה.

י