סתימת פיות נוסח פולין

סתימת פיות נוסח פולין: התביעה הגישה כתבי אישום על ביזוי הנשיא אנדז'יי דודה בשני מקרים – שלושה תלמידי תיכון שצעקו קללות נגד הנשיא במהלך מסיבה וסופר ידוע שכינה את דודה "טמבל" סביב הבחירות בארה"ב.

על פי הדיווחים בפולין, במהלך מסיבה שהתקיימה בבית ספר בעיירה סמוכה לעיר קאליש ביוני האחרון, הביאו שלושה מהתלמידים שלט בחירות עם תמונתו של דודה וקראו נגדו קריאות גנאי, כולל "שיזדיין דודה". אחד התלמידים אף הציע לשרוף את השלט.

בין הנוכחים במסיבה היה בנה של חברת מועצה ממפלגת החוק והצדק השלטת שסיפר לאמו על האירוע. היא עדכנה את עמיתיה למפלגה ואת המשטרה שפתחה בחקירה. האירוע, שנמשך דקות ספורות, תועד בסרטון והתביעה החליטה להגיש נגד השלושה כתב אישום על סעיף ביזוי הנשיא.

"הם פעלו יחד ובתיאום, במקום ציבורי, ללא כל סיבה, וכך הפגינו חוסר כבוד מוחלט לסדר החוקתי", אמרה התובעת מרטה טלרצ'יק-ביילה שהביעה ביטחון בחוזקן של הראיות נגד הנערים.

כתב אישום דומה הוגש גם נגד הסופר והעיתונאי, יעקב ז'ולצ'ק. בפוסט בפייסבוק שהעלה ז'ולצ'ק ב-7 בנובמבר, הוא התייחס לציוץ של דודה, שבו הנשיא הפולני שהיה ידוע בקשריו הקרובים עם דונלד טראמפ, בירך את ג'ו ביידן על הקמפיין המוצלח, אך הוסיף כי יש להמתין "למינוי של חבר האלקטורים".

"מעולם לא שמעתי על דבר כזה 'מינוי של חבר האלקטורים'. ג'ו ביידן הוא הנשיא ה-46", התריס ז'ולצ'ק, שציין כי ההצבעה של חבר האלקטורים היא "צעד פורמלי בלבד". "אנדז'יי דודה הוא טמבל", הוסיף.

התביעה הפולנית לא התייחסה לפוסט בהומור ואתמול הגישה לבית המשפט המחוזי בוורשה כתב אישום נגד הסופר על עלבון נגד ראש המדינה. "הוא השתמש במונח שנחשב לפוגעני", נמסר מהתביעה.

ז'ולצ'ק לא הסתיר את הפתעתו מכתב האישום, כאשר לטענתו הוא ועורך דינו גילו על כך במקרה בפורטל ממשלתי באינטרנט ולא קיבלו הודעה רשמית מהתביעה. "אני קרוב לוודאי הסופר הראשון במדינה הזו מזה זמן רב מאד שעומד לדין על מה שהוא כתב", ציין. "הכל יהיה בסדר".

Most Expensive Cities To Buy Property In Poland - Romagna Travel

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי