מחלוקת בין המעצמות באשר למספר לוחמי דאעש שחיסלו בסוריה ועירק.

[img attachment="13811" /]

כל העולם השקיע ומשקיע סכומי עתק במה שהם קוראים לו:" המלחמה בדאעש" . 

במסגרת השקעות אלו כולם כמובן בודקים את הפיתוחים החדשים שלהם בתחום מערכות הנשק והמערכות הנלוות אליהם אך זה נבלע בהגדרה שהמרטיטה אל לבבות ההמונים ובכלל לא משנה כי חלק נכבד ביותר מהתקציב הולך לסעיפים לא רלוונטיים.

השקעות של מיליארדים וטריליוני דולרים במטרה,תהיה אקטרקטיבית ככל שתהיה,מצריכה הוכחה במספרים. והדבר היחיד שההמון הנבער מבין הוא "כמה טרוריסטים מדאעש הצליח כסף זה להרוג?".

לכן זה אך טבעי שכל מעצמה תנסר להוכיח לכל העולם ששלה "יותר גדול".

בעוד רוסיה מצהירה כי כוחותיה הצליחו, בעצמם ובעוצם ידם , להרוג 60,000 לוחמי דאעש רק בסוריה עצמה, הרי שארגוני המודיעין המערביים מעריכים כי מספר הרוגי דאעש בלחימה בסוריה ובעירק לא עולה על 30,000.

שנה שחורה לדאעש:

אם להשתמש בלשון מליצית הרי שאם היינו נותנים לכל לוחם דאעש מיליון דולר במזומן ביד על מנת שימנע מלהגיע לשדה הקרב, הרי שהיה נשאר עוד הרבה עודף למעצמות לבזבז על דברים לא נחוצים אחרים . 

שלא לדבר על הנזקים הסביבתיים שהמעצמות גרמו במדינות אלו כשהרסו מיליוני בתים ומבנים והרגו מאות אלפים וזרקו מבתיהם יותר מ-10 מיליון נפשות . 

אבל מי סופר ? העיקר הכותרות המכריזות על ניצחון ללא תנאי על דאעש! ולא משנה כלל כי אחרי הכרזות הנצחון כבר נהרגו בקרבות עוד אלפים רבים.

עולם ציני!

[img attachment="13094" /]

 

כתיבת תגובה