אם הוא ינצח בבחירות בישראל, האם נתניהו ייפגש עם בן סלמאן?

אם בנימין נתניהו ינצח בבחירות בישראל שמתקיימות היום, יום שלישי, והוא יצליח להקים ולהוביל ממשלה חדשה, האם הוא יפגוש את נסיך הכתר הסעודי, הנסיך מוחמד בן סלמאן?

מניתוח שפרסם ה"ג'רוזלם פוסט " מאת סת' פרנצמן נאמר כי נתניהו יתמקד בסעודיה מאחר ושתיהם משתתפים בחששות מפני האיומים האיראניים באזור.

בימים האחרונים, דיווחים הראו כי נסיך הכתר הסעודי היה "מוכן להיפגש עם ראש ממשלת ישראל", בעבר התפרסמה ידיעה, בנובמבר האחרון, על פגישה חשאית בה נפגש בן סלמאן עם נתניהו, בנוכחות שר החוץ האמריקני באותה תקופה, מייק פומפאו.

ריאד הודיעה, ביום שני, על יוזמה לסיום המלחמה בתימן, שמגיעה לאחר שנים של "מלחמה יקרה", בה החות'ים הנתמכים באיראן כיוונו את התשתיות, במיוחד אלה הקשורות לתחום האנרגיה בסעודיה.

המדינות הערביות איתן לישראל יש הסכמי שלום:

היחסים בין ישראל למדינות ערב

מ"התמונה הגדולה " שעולה מהנתוח על המתרחש באזור עולה ש"ישראל וערב הסעודית חולקות דאגה מכוחות הפרוקסי של איראן ואיומיהם", מכיוון שמערכת הביטחון הישראלית עשויה לתרום להתמודדות של סעודיה עם טילים איראניים או התקפות על ידי מזל"טים מונחים.

כותב המאמר מאמין כי האפשרות שנתניהו ייפגש עם נסיך הכתר, במידה וראש הממשלה לשעבר ימשיך בישראל, יכולה להיות קשורה לתשובות על כמה שאלות, במיוחד לנוכח הממשל האמריקני החדש: האם ריאד רוצה לשקם מחדש את יחסיה עם המערב? האם היא תנסה להשיב את השפעתה בלבנון, בסוריה ובעירק?