אמצעי תקשורת ברוסיה מפרסמים תמונת תא"ל סוהיל אלחסן- מה מאחורי?

בתקשורת הרוסית פורסמו תמונות חדשות המציגות את מפקד מיליציית "אלנימר" בצבא סוריה (גייס 5) , תא"ל "סוהיל אל-חסן", יחד עם מספר אנשי הכוחות המיוחדים הרוסים.

התמונה הופצה בחשבון "Канал специального назначения", שהוא חשבון רוסי באפליקציית הטלגרם, חשבון מתמחה בהצגת צילומי הכוחות הרוסים.

החשבון פרסם 3 תמונות של "אל חסן" לצד הכוחות המיוחדים הרוסים, מבלי לציין את המיקום בו הם נמצאים.

התמונה הראשונה פורסמה בחשבון ב -18 במרץ זה, ואז פורסמו שתי תמונות נוספות ביום ראשון האחרון.

"אל-חסן" נחשב לאחד הקצינים הבולטים במשטר אסד, והוא בעל עבר ארוך של ביצוע מעשי טבח נגד העם הסורי, מה שגרם לארצות הברית של אמריקה להציב אותו ברשימת הסנקציות.

מקורות תקשורת מאשרים כי "אל-חסן" היה הוגה הרעיון להשתמש בחביות תופת, שהרגו אלפים בסוריה.

ראוי לציין כי "אל-חסן" פיקד על פעולות צבאיות רבות בסוריה, האחרונה שבהן הייתה באידליב, ואימץ את אסטרטגיית האדמה החרוכה לפני כל אופנסיבה צבאית.

הערות ברקע הידיעה:

1- אנשי הכוחות המיוחדים הרוסים הנראים בתמונה ליד תא"ל סוהיל אלחסן הם למעשה שומרי ראשו שהציב הנשיא הרוסי פוטין עליו כדי להגן עליו מפני התנקשות בחייו . משפחת אסד "סימנה" את סוהיל כבר לפני זמן רב ולפני יותר משנתיים נעשה ניסיון התנקשות בחייו כשהוא שהה בביתו שבדרום סוריה על ידי אנשי האלוף מאהר אלאסד אך איתרע מזלו והוא לא היה באותו רגע בבית.

سهيل الحسن وماهر الأسد.. صدام عسكري هو الأول فما سببه؟ - YouTube

2- שורשי השנאה של צמרת משטר אסד נגד תא"ל אלחסן מתחילים באחד הביקורים האחרונים של פוטין בסוריה בבסיס חמיימים כאשר הוא החליט להעניק לקצין הסורי עיטור רוסי גבוהה כהוקרה על לחימתו חסרת הפשרות במורדים הסורים.

سهيل الحسن: نمر من ورق أم قطعة غيار؟ | القدس العربي

מקורות ערביים לא מעטים מתעקשים לציין כי הרוסים רואים באיש את אחד המועמדים להתברג בצמרת המשטר הסורי שיחליף את משפחת אסד בניסיון להשיג שלום פנימי בסוריה ולהפסיק את מלחמת האזרחים.

3- ברה-אירגון החדש שהרוסים ביצעו בצבא סוריה הם הקימו את גייס 5 המורכב מחיילים סורים אך פיקוד הגייס מקבל את פקודותיו ישירות מהפיקוד הרוסי העליון הפועל על אדמת סוריה בבסיס חיל האוויר בחמימים בצפון מערב המדינה.בראש גייס 5 עומד קצין סורי בדרגת אלוף . 

דיביזיה 25 של גייס 5 היא למעשה מיליציית "אלנימר" בשמה הקודם ומפקדה הוא תא"ל סוהיל אלחסן.

חטיבה 8 מגייס 5 הובאה מצפון סוריה לדרומה והיא התפרסה , על פי הוראה רוסית ,  במחוזות דרעא וקונייטרה בניסיון לדחוק את המיליציות האיראניות , כולל החיזבאללה מקרבת גבול ישראל. 

החטיבה נתקבלה במעשי איבה נגדה על ידי הכוחות האיראנים ויחידות מדיביזיה 4 הסורית הנאמנה לאיראן גם היא , אך היא ממשיכה בפעילותה בדרום סוריה, עד כה לא בהצלחה יתרה.

4- פרסום תמונותיו בערוצים רוסיים אפשר והם רומזים על התפתחות בקידומו הצבאי של תא"ל אלחסן לפי הוראה ישירה מפוטין למגינת ליבו של הנשיא אסד.

לאחרונה הרבו גורמי תקשורת לדווח על שינוי בעמדת רוסיה כלפי מעמדו של הנשיא אסד בסוריה ומשלחת בכירים מהחיזבאללה אף מיהרה למוסקבה, בהוראה איראנית , כדי לברר מה היא עמדת רוסיה לגבי המשך שלטונו של אסד בסוריה.

هل أصيب الضابط السوري سهيل الحسن الملقب 'النمر' حقا؟ - قناة العالم الاخبارية