מבזקי חדשות ליום 22-3-21

*- מקורות מקומיים מדיר-אזור מדווחים כי חברת חיפושי והפקת נפט רוסית הגיעה לדיר-אזור והחלה לקדוח בארות נפט בסביבת בית החולים אל-אסד.

*- חיזבאללה הלבנונית מפעילה לחץ כנגד תומכי משטר אסד בעיר "אלקוסייר" באזורי הכפר חומס, כשהחלה לאלץ משפחות הידועות בנאמנותן למשטר למכור את נכסיהם לקראת גירושם מהאזור. ראוי לציין כי ב- 19 במאי 2013 פתחה מיליציית חיזבאללה במתקפה לצד משטר אסד כדי לשלוט בעיר האסטרטגית "אלקוסייר" במחוז חומס ובגבול עם לבנון, ומעברו. לאחר שהשתלטו על העיר, האזור הפך למושבה של המיליציה, והמפלגה פעלה גם לטיפוח סמים וחשיש שם וייצואם לאזורים שונים.

*- גורמים בארה"ב: יירטנו תקשורת של משמרות המהפכה בינואר שהם מבקשים לפגוע בבסיס ליד וושינגטון.

*- יחסי ישראל – הרשות הפלסטינית: מוקדם יותר היום דווח ברשת אל-מיאדין הלבנונית כי השב״כ שלל את תעודת הVIP של שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי, התעודה מאפשרת מעבר מהיר בין שטח הרשות הפלסטינית לשטח ישראל ללא בידוק של כוחות הביטחון.

אל-מאלכי חזר היום מהולנד לאחר שביקר בבית הדין הבינלאומי בהאג לקראת תחילת התביעה הבינלאומית כנגד ישראל בבית הדין, אל מאלכי ומשלחתו עוכבו ע״י כוחות הביטחון בגשר נהר הירדן, הם עברו בידוק ונחקרו בנקודה ע״י הכוחות ולאחר מכן שוחררו להמשך דרכם. (🌍 עולם החדשות בטלגרם)

*- התקשורת בלבנון דיווחה על פיצוץ מסתורי שאירע הלילה באזור העיירה אנצרייה דרומית לצידון. סיבת הפיצוץ טרם התבררה. הבוקר פורסמו צילומים של חלקי מתכת שהתגלו באזור התקרית.
כלי התקשורת במדינה דיווחו בנוסף על כלי טיס ישראלי שחג מעל אזור הפיצוץ. כוחות הביטחון הלבנוניים נפרסו במקום. תושבים מקומיים התלוננו על ריח אבק שריפה.

*- דיווח ראשוני: פיצוץ התרחש בעיר האיראנית סירוואן, יש הרוגים ופצועים. לפי הדיווחים – פעולת טרור באחת מכיכרות העיר סראוואן במחוזות סיסטאן ובלוצ'סטאן בדרום-מזרח איראן מביאה למותו של אדם אחד ולפציעתם של שלושה, כולל אישה.

*- מכ"ם ה-GPR בפעולה בשדה חמימים. השימוש הועד לאיתור מנהרות תופת חודרות לבסיס :

*- נוכחות ספינות של הצי הרוסי במזרח הים התיכון החל מה -20 במרץ 2021:

*- #סוּריָה – אמנם יש מחסור חריף בשמן צמחי באיראן, אך משטר המוללות שולח אותו לכנופיות אסד ולמיליציות האיראניות באמצעות מטוסים שנחתו בחמימים שבסוריה.

*- דיווח סורי : מחוז  דארעא הייתה עדה היום לטיסות אינטנסיביות של מטוסי קרב F-16 ומטוסי סיור של הקואליציה המערבית בהובלת ארה"ב מעל שמי המחוז.

זו הפעם הראשונה שמטוסים של בעלות הברית טסות בשמי המחוז לאחר שצבא סוריה והמיליציות האיראניות השתלטו על דרום סוריה.

*- #תימן – הקואליציה הערבית בהובלת סעודיה מכריזה על השמדת מערכת הגנה אווירית של החות'ים הנאמנים לאיראן  בסביבת מריב, מה שהוביל להריגת מומחים זרים (ככל הנראה איראנים או מהחיזבאללה).

*- # חמינאי: "אמריקה צריכה לבטל את כל הסנקציות ואז נחזור להתחייבויות שלנו בהסכם הגרעין."

או במילים אחרות חמינאי דוחה כל ניסיון להרחיב את הסכם הגרעין גם לתעשית הטילים הבליסטיים ארוכי הטווח של איראן .

*- 15 טנקים ריקים יצאו מסוריה לעיראק, כדי להביא דלק לאזורים הנשלטים על ידי המשטר הסובלים ממחסור חריף בדלק.

*- # החוף האפריקאי
לפני מספר ימים הודיעה מצרים על כוונתה לחתום על הסכם עם לוב וצ'אד להקמת כביש חדש המקשר בין שלוש המדינות.

השיחה על ההסכם באה לאחר שראש המודיעין המצרי, קצין בדרגת אלוף, ביקר בצ'אד במטרה לגייסם לשתף פעולה במאבק בארגוני הג'יהאד.

הניסיון של מצרים להתמקד בצ'אד, הנמצאת תחת השפעה צרפתית, מטרתו להתמודד מול ההשפעה הטורקית במרכז ומערב אפריקה.

המהלך המצרי הביא לשיחת טלפון בין ארדואן לבין עמיתו הצ'אדי – דבי ובה דנו בשיתוף פעולה מסחרי וכלכלי, לאחר שטורקיה שלחה מטוס מטען צבאי שנשא סיוע רפואי כדי לעזור לצ'אד להתמודד עם מגפת הקורונה, ולאחר שנחתם הסכם מסגרת בין טורקיה וצ'אד בתחום הצבאי וכן בתחום שיתוף פעולה בתחום החינוכי.