איראן: שוקלים לבקש ממשל ביידן להסגיר את רוצחיו של הגנרל סולימני

ביירות, לבנון  – דובר משרד החוץ האיראני, סעיד ח'טיבזאדה, הצהיר כי בתי המשפט האיראניים בוחנים היטב את ההיבטים האזרחיים והפליליים של פרשת ההתנקשות בגנרל קאסם סלימאני, ופסקי הדין יינתנו בקרוב.

בתגובה לשאלתו של כתב ערוץ ספוטניק בשפה הפרסית האם איראן מתכננת להעלות את נושא הסגרת "רוצחי קאסם סלימאני" אצל הממשל החדש לג'ו ביידן, אמר הפקיד האיראני: "פתרון פרשת  מותו של החלל קאסם סלימאני היה אחד העניינים החשובים ביותר עבור איראן מהיום הראשון לאסון הזה. בתי משפט איראניים שקלו היטב את ההיבטים האזרחיים והפליליים של המקרה. פסקי הדין יינתנו בקרוב מאוד, ואנו נודיע על שמות כל הפושעים והמעורבים, שיהיה קל יותר לאיראן (לפעול) על פי החוק הבינלאומי. "
הדובר המשיך, "אין ספק שהמעורבת העיקרית בנושא זה היא ארצות הברית, וליתר דיוק, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, וכל אנשי ממשלו המעורבים ברצח הבוגדני הזה. הם בין הנאשמים העיקריים בתיק זה. לכן, נלך עד הסוף במקרה זה ונפתור בעיה זו מול ארצות הברית בכל הדרכים החוקיות האפשריות. ”

US Says It Killed Top Iranian Commander Qassem Soleimani in Baghdad Air  Strike | Jewish & Israel News Algemeiner.com

סולימאני, לצד סגן ראש יחידות הגיוס העממיות (אלחשד אלשעבי), אבו מהדי אל-מוהנדיס, נרצחו ליד שדה התעופה הבינלאומי בגדאד ב -3 בינואר במתקפת מזל"טים שביצעה ארה"ב.

בעקבות ההתנקשויות בסולימאני ומוהנדיס, משמרות המהפכה האיסלאמים (IRGC) של איראן ירה כמה רקטות לעבר שני בסיסים עירקיים שאירחו את כוחות ארה"ב.
מאז, המתיחות בין ארה"ב לאיראן נותרה גבוהה; עם זאת, בחירתו של ג'ו ביידן הייתה צפויה להתניע מחדש את הדיאלוג בין שתי המדינות.

Pentagon says Trump OK'd airstrike that killed top Iranian general -  MarketWatch

הערה: למקרא הכתבה הקורא בוודאי תוהה האם יש לנו עסק עם אנשים ריאלים שאפילו שוקלים פעולות שברור לכל שהוא לא יקרה בשום תסריט ? 

או לחילופין מה השיקולים מאחורי פרסומים ו-או הצהרות שכאלו מפי גורמים איראניים רישמיים?

התשובה היחידה היא שהאיראנים מנסים "לאסוף" קלפי מיקוח , רבים ככל האפשר , לפני היכנסם למו"מ בנושא הגרעין אם ארה"ב. 

להערכת האיראנים פעולת חיסול מנהיגים רישמיים של משטר קיים לא יעמוד בסטנדרט של המשפט הבין לאומי , כמו כן הם מעריכים שהממשל לא יתחיל אפילו לשקול הסגרת אנשי ממשל וצבא שהיו מעורבים בפעולה לידיהם, אבל אולי על מנת להוריד את הנושא משולחן הדיונים ארה"ב יכולה לוותר או להעלים עין מנושאים החשובים לאיראנים ובכך בא דרישתם ה-"מוזרה" על שכרה.

TEHRAN, IRAN - SEPTEMBER 18 : Iranian Quds Force commander Qassem Soleimani attends Iranian supreme leader Ayatollah Ali Khamenei's (not seen) meeting with the Islamic Revolution Guards Corps (IRGC) in Tehran, Iran on September 18, 2016. (Photo by Pool / Press Office of Iranian Supreme Leader)