דיווח: ישראל מציבה תנאי אחד להפסקת התקפות האוויר על סוריה

ישראל הציב תנאי אחד בתמורה להפסקת ההתקפות האוויריות החוזרות ונשנות שלה על סוריה, שמכוונות בעיקר לאתרי משטר אסד ומיליציות איראניות.

שר החוץ הישראלי גבי אשכנזי הצהיר כי תל אביב מחייבת את נסיגת המיליציות האיראניות מסוריה כדי לעצור את התקיפות האוויריות שלה שם.

"ישראל לא יכולה ולא צריכה לאפשר התמקמות של כוחות איראניים לאורך גבולותיה עם סוריה, אפילו במרחק של 80 ק"מ או כמה קילומטרים," אמר.

הוא הוסיף באומרו, "האם רוסיה תסכים להגעת אויביה לגבולות המזרחיים של המדינה? זה אותו המצב. "הוא המשיך," אם האיראנים לא יהיו בסוריה, לא נבצע תקיפות, אחרת נמשיך. "

הוא הסביר כי האיראנים מספקים למשטר אסד מערכות נשק מתקדמות, כמו גם למיליציית חיזבאללה הלבנונית, והדגיש כי הדבר הזה אינו מקובל על מדינתו.

לדברי השר הישראלי, איראן הגבירה את העברת מערכות הנשק המיוחדות לסוריה, ובמיוחד טילים, במטרה להשתמש בה כפלטפורמה לפעולות נגד ישראל.

ואשכנזי הוסיף, "אנחנו לא מקבלים את זה .. יש להסיג לחלוטין את המערכות האיראניות מסוריה, והוסיף כי " ישראל מעוניינת בסוריה יציבה, אחראית וריבונית, אבל הדברים שונים. "

בלילה שבין שלישי לרביעי תקפו מטוסי קרב ישראליים ,בחמש תקיפות אוויריות, משלוח נשק איראני שהגיע לשדה התעופה הבינלאומי של דמשק שעות לפני התקיפות.

בעקבות אותה תקיפה ישראלית אירעו פיצוצים בסביבת נמל התעופה הבינלאומי של דמשק , על רקע הסבירות שהם נגרמו מפיצוץ מחסני תחמושת, על פי האתר הסורי  "קול הבירה" –  “صوت العاصمة”.

غارات إسرائيلية على سوريا... ماذا كانت أهدافها؟ | حفريات