שיתוף פעולה בין צבא סוריה לאנשי דאעש בכל רחבי דרום סוריה

הקלטות שהודלפו אישרו את קיומו של שיתוף פעולה בין משטר אסד ללוחמי "דאעש " בדרום סוריה.
ההקלטה כוללת שיחה בין מפקד כוחות אלרית ' מדיביזיה 4, תת אלוף רית' דאלה, עם אדם אחר העובד עם "דאעש" ונקרא "אבו עומר אלשגורי".
"אלשגורי" מגיע מהעיירה אל-מוזרייב, מערבית לדרעא, שהואשם שהצהיר נאמנות ל"דאעש ". הוא נחשב גם לאחד מ -6 המבוקשים לגירוש לשטחי מחוז אידליב בצפון סוריה.
במהלך ההקלטה, "אלשגורי" מתייחס לקיומה של ברית בינו לבין תא"ל רית' דאלה, ואומר כי קצין בדרגת אלוף בכוחות הביטחון התחייב להגן עליו ולהרחיק ממנו כל סכנה.
לטענת אחד מקציני המשטר: "גירוש א-שאגורי לצפון סוריה יהיה לזמן מה בלבד, מכיוון שאי גירושו מהווה סכנה מיוחדת עבורו, כי חבריו יאשימו אותו בבגידה". תהליך הגירוש הוא "תקופת החלמה של כמה חודשים".
לדברי מפקד לשעבר במיליציות המקומיות: "האיום להסתער על האזור בתואנה שמדובר בכוחות דאעש אינו אלא יתד שבאמצעותו מיליציית כוחות אלרית מדיוויזיה 4  רוצה להשתלט על האזור, ובכך לעזור לאיראן והחיזבאללה להתבסס באזור. "
הוא ציין כי קציני המיליציה מתואמים עם "דאעש" ומתקשרים עם אנשי הארגון באופן שוטף, ו"מוציאים אותם מבתי הכלא ומגייסים אותם לכך ".
רבים מחברי דאעש לשעבר שפעלו באזור אגן ירמוך, מערבית לדרעא, מקבלים משכורות חודשיות ונושאים תעודות של אנשי ביטחון מהמשטר, על פי אותו גורם.

קרדיט:בן מקבוצת נציב