מבזקי חדשות ליום 21-3-21

*- בנק המטרות של החותים בתימן לגבי סעודיה הכולל את כל שדות התעופה ,צינורות ומתקני הנפט  שהם יעד , לדעתם, לגיטימי , לתקיפות:

תמונה

תמונה

*- מיליציה אפגנית מפילה מסוק צבאי אפגני :

*- דיווח : משמרות המהפכה האיראנים ירו,בתקיפתם האחרונה על מתקני הנפט של חברת הנפט הסעודית "ארמקו" , טיל שיוט מדגם קודס-2 . לדברי הדיווח לטיל שיוט זה יש טווח משופר המאפשר למשמרות המהפכה לשגר אותו מסוריה לעבר מטרות בסעודיה. טיל מסוג זה נמצא גם ברשותם של החותים  בתימן.

*- דיווח חשוב – איראן:

תמונות לוויין מראות כי אתר ניסוי טילים תת קרקעי שבמחוז הורמוזגן שבאיראן (סמוך לגבול עם עומאן) כמעט ומוכן.

תמונות לוויין שפורסמו מראות כי ארבעה חורים עמוקים נחפרו בצלע ההר כשניתוח נפרד של קבוצת המודיעין האזרחית "אינטל" מראה כי שלושה מהם הם אתרי שיגור ונמצאים בשלביה הסופיים של הבנייה.

על פי הדיווח, בניית אתר הטילים הבליסטיים החלה לפני 3 שנים, ובחודשים האחרונים העבודות התגברו.

האנליסט הראשי של חברת "אינטל", איתי בר-לב, אומר כי בהתחשב במיקום הגיאוגרפי ובטופוגרפיה הקיימת, ברגע שהמתחם יפעל לחלוטין, לא יהיה קל לנטרל אותו באמצעים קונבנציונליים. (יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

מודל תלת ממדי משוער של אתר לשיגור טילים בליסטיים חדש ליד כרמאנשה באיראן :

*- מפקד חיל האוויר המלכותי הבריטי בביקור בחיל האוויר הישראלי :
תמונה
תמונה
התמונות באדיבות חיל האוויר
*- כמה מכלי תקשורת לבנוניים ציטטו גורם דיפלומטי כי משלחת חיזבאללה שביקרה לאחרונה במוסקבה קיבלה דרישה רוסית לבדוק במהירות את האפשרות לפינוי יחידותיה הפרוסות בשטחי סוריה, ולפעול להוצאת רובם לפני מועד הבחירות לנשיאות סוריה, כדי להקל על שנאת אזרחים רבים מהעם הסורי נגד נוכחות החיזבאללה על אדמת מולדתם.
משלחת החיזבאללה התנגדה בתחילה לבקשת הרוסים, ותירצה זאת כי המשך הנוכחות הצבאית שלהם  הוא הכרחי, מבחינת "הלחימה בטרוריסטים" מ"דאעש ", בנוסף הלוחמים מגינים על מוסדות שיעים שמאוימים ללא הרף. רוסיה השיבה למשלחת כי אין צורך עוד בנוכחות הצבאית של החיזבאללה, שכן הכוחות הרוסים אחראים על הלחימה ב"ארגוני טרור " והגנה על המוסדות השיעים מפני כל התקפה או איום אחר.

*- הטיימס בנושא השיבוש מערכות ה- GPS המשמשות מטוסי חיל האוויר המלכותי הפועלים מבסיס אווירי בקפריסין.הבסיס במזרח הים התיכון משמש את לונדון כמרכז המאמצים במערכה הצבאית נגד "דאעש" בעירק ובסוריה.

גורמי מודיעין צבאיים ציינו כי הפעילות הרוסית התמקדה במערכות ה- GPS של מטוסי התובלה "RAF A400M Atlas C1" של חיל האוויר המלכותי הבריטי שהמריאו מהבסיס.

לדברי המומחים, "רוסיה היא "מדינת האויב" היחידה המסוגלת להפריע לאותות ה- GPS באזור.

העיתון ציין כי סכנת השיבוש טמונה במניעת הטייס לדעת היכן הוא נמצא, דבר שעלול להוביל לתאונות ונפגעים.

ניסיונות השיבוש לא צלחו, אך לא ברור איזו השפעה הייתה לשיבוש על מטוסים אזרחיים שטסים מעל קפריסין.

בספטמבר 2018 דיווח העיתון הרוסי איזווסטיה כי מטוס IL-76 שהגיע מרוסיה הביא את המערכת הראשונה של מערכות לוחמה אלקטרונית לשדה התעופה הצבאי חמיימים שהתחיל לעבוד עם מערכות לשיבוש אלקטרונית.

המערכות מונעות הפעלת מכ"מים קרקעיים ואוויריים, מערכות תקשורת ובקרה למטוסים העלולים לתקוף אתרים בסוריה.

*- "נשיונל רוויו ":  לאיראן יש,ככל הנראה,  נשק גרעיני !

מעצבי המדיניות של וושינגטון הוטעו על ידי קהילות המודיעין וההגנה שממעיטות באופן גס את האיום הגרעיני מאיראן , בדיוק כפי שטעו עם צפון קוריאה.

ההערכה המודיעינית האמריקנית לפיה איראן השעתה את תוכנית הנשק הגרעיני שלה בשנת 2003 סותרת הן בארכיוני הגרעין האיראניים, שנגנבה על ידי ישראל בשנת 2018, דבר המצביע על תוכנית הנשק הגרעיני המתמשכת של איראן (שדווחה בכמה אתרים בשנים 2006, 2017 ו- 2019) והן על ידי החידוש המהיר של איראן להעשיר אורניום לרמות אסורות.

*-  ממשיכים לזנב במיליציות הפרו טורקיות – מכונית תופת התפוצצה בעיר אל-באב שבמחוז חאלב בצפון סוריה. האיזור כמובן נשלט בידי ג'יהאדיסטים הנאמנים לטורקים. לא דווח על נפגעים.

דיווחים מסוריה מצביעים על תקיפות אוויריות רוסיות באיזור שבין חומס לחאמה במרכז המדינה. מהדיווחים עולה כי הרוסים הגבירו את תקיפותיהם האוויריות בימים האחרונים כנגד עמדות ואתרים של ארגון דאעש שהחל לפעול שוב ביתר שאת בשבועות האחרונים בתוככי סוריה. (יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- ביום שישי בלילה תקפו מל"טים מליציה איראנית שהובילה משאיות עמוסות נשק ורקטות באיזור אלבו כמאל דיווח על הרוגים ופצועים.

*- סוריה: במהלך השבוע ציינו בסוריה עשור לפרוץ מלחמת האזרחים, עשרות אלפי אנשים הפגינו במחוזות השונים, החל ממחוז דרעא הדרומי ועד דיר א-זור שבמזרח המדינה, המפגינים הפגינו נגד משטר אסד ועודדו את המורדים. במשך עשור הדי המלחמה וההרס הרב שנגרם לסוריה ניכרים בעיני העולם ובפרט בעיני הסורים ויש כאלו אופטימיים שעוד רואים עתיד ורוד יותר.  (🌍 עולם החדשות בטלגרם)