למרות טענותיה איראן טרם התאוששה מהפיצוץ ההרסני במתקן הגרעיני בנתנז

העיתון ג'רוזלם פוסט אמר כי איראן טרם התאוששה מהשלכות הפיצוץ ההרסני במתקן הגרעיני בנטנז, למרות הדיווחים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית כי טהרן התקדמה בצנטריפוגות מתקדמות להעשרת אורניום – כך מפרסם היום אתר החדשות האמריקאי בשפה הערבית – "אלחורה".

העיתון הישראלי חשף כי איראן עדיין רחוקה מלהתאושש לחלוטין לאחר ההתפוצצות במתקן הגרעיני שנמצא בעיר ב -2 ביולי במחוז איספהאן.

הבניין שספג את הפיצוץ היה אתר ההרכבה הראשי של הצנטריפוגות המתקדמות IR-4 ו- IR-6.

וביום שלישי שעבר חשפה רויטרס דו"ח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, לפיה איראן החלה להעשיר אורניום במתקן המחתרתי החדש בנתנז, תוך שימוש בצנטריפוגות מתקדמות "IR-4".

רויטרס מסרה כי בשנה שעברה החלה איראן להעביר צנטריפוגות ממפעל מעל הקרקע בנטנז לתחנת העשרת הדלק התת קרקעית (FEP) והיא כבר מעשירה במחתרת בצנטריפוגות IR-2m.

הסוכנות אמרה כי על פי מידע מאומת איראן החלה להזין סדרה של 174 צנטריפוגות IR-4 שכבר הותקנו בהעשרת דלק תת קרקעית (FEP) באורניום הקסא- פלואוריד טבעי."

העיתון הישראלי ציין כי דו"ח סבא"א נותן את הרושם כי המתקן הגרעיני התאושש מתוצאות הפיצוץ בקיץ שעבר.

צנטריפוגות ה- IR-4 המתקדמות יותר עשויות לקצר את לוח הזמנים לייצור נשק גרעיני, בעוד פעולות העשרה תת קרקעיות "מסבכות או מונעות את התקפתן על ידי הצבא הישראלי", לפי העיתון.

באוגוסט האחרון איראן אמרה כי "פעולת חבלה" עומדת מאחורי הפיצוץ בנתנז, בעוד שדיווחים שונים בתקשורת הצביעו על כך שישראל עומדת מאחורי הפיצוץ.

הג'רוזלם פוסט אומר כי פעילותה של ישראל במניעת השגת נשק גרעיני לטהרן לא הסתיימה, וכי אתרי ההעשרה הישנים והחדשים לא יהיו בטוחים.

באותה תקופה אמרו גורמי הביטחון ומומחי הגרעין בישראל, כמעט פה אחד , כי הפיצוץ יגרום לדחיית תוכנית הצנטריפוגה המתקדמת של טהרן בעוד שנה-שנתיים.

למרות שטהרן זלזלה בתחילה בפיצוצי נתנז ופיצוצים אחרים שהתרחשו במדינה, תמונות לוויין גילו בתוך ימים כי ההשפעה הייתה חמורה יותר ממה שטען המשטר.

איראן הפרה בהדרגה את הסכם הגרעין שנחתם עם מעצמות בינלאומיות בשנת 2015 לאחר שארצות הברית נסוגה ממנו באופן חד צדדי בשנת 2018, מכיוון שפעלה להעלות את שיעורי העשרת האורניום ל -20 אחוזים, שהם פי חמישה מהאחוז המוסכם בהסכם המכונה " תוכנית פעולה מקיפה משותפת. ".

תמונה: תמונה של בניין נזק לאחר שפרצה שריפה במתקן הגרעין האירופי נאטנץ, בעוספיה, איראן, 2 ביולי, ...