מבזקי חדשות רעות בנושא הקורונה בעולם נכון ליום 19-3-21

*- התפשטות וריאנט חדש של COVID-19 בצרפת המתחמק מבדיקות pcr

גרסה חדשה של COVID-19 מתפשטת באזור בריטני שבצרפת שם פיתחו כמה חולים סימפטומים שליליים אך נבדקו שליליים לנגיף.

ניתוח מוקדם אינו מצביע על כך שפתוגן המוטציה מדבק יותר או גורם למחלה קשה יותר מגרסאות אחרות, כך הודיע בהצהרת משרד הבריאות בצרפת ביום שני. המשרד אמר כי נמשכים ניסויים לקביעת תגובת הגרסה לחיסון ולנוגדנים מזיהום COVID-19 קודם.

קומץ חולים שזיהומם אושר בדגימות מדם או מבדיקה עמוק במערכת הנשימה נמצאו תחילה שליליים בבדיקות תקן זהב, הנקראות PCR. רשויות הבריאות הגדילו את המעקב על רקע הדאגה העולמית לגבי גרסאות אחרות שיכולות לסכל חיסונים, להפיץ במהירות או לעורר תסמינים גרועים יותר.

*- משלוחים ראשונים של חיסון פייזר ל- COVID-19 עשויים להיות פחות חזקים ממה שניתן היה לצפות

💉 בכמה משלוחים מסחריים מוקדמים של חיסון Pfizer / BioNTech COVID-19 היה mRNA שלם פחות מהצפוי, על פי מסמכים שהודלפו שמעוררים חשש מיעילות מערכת אבטחת האיכות של החברות.

מתקפת סייבר על סוכנות התרופות האירופית (EMA) בזמן שבדקה את חיסון Pfizer-BioNTech COVID-19 בדצמבר תפסה שורת נתונים, שפורסמה לאחר מכן ברשת החשוכה – דארקנט ונשלחה למספר עיתונאים ואנשי אקדמיה על ידי גורמים שעדיין לא היו מזוהים. .

"בקיצור, ייצור מסחרי לא ייצר חיסונים במפרט הצפוי, והרגולטורים לא היו בטוחים מההשלכות", סיכמה כתבת החקירה סרינה טינארי ב- BMJ שקיבלה את המסמכים שהודלפו.

הודעת דוא"ל שהודלפה מפקיד EMA זיהתה בעיה עם שלמות ה- mRNA, שהייתה בסביבות 78% במנות הקליניות, אך 55% במנות מסחריות המוצעות. מדוע זה קרה ומה המשמעות של בטיחות ויעילות החיסון לא היה ידוע, על פי הודעת הדוא"ל.

*- על רקע המצב ההולך ומחמיר של COVID-19 במהרשטרה – הודו, וריאנט של הנגיף עם מוטציה כפולה התגלה במדינה

מכונים מדעיים המבצעים את רצף הגנום של SARS-CoV-2 במדינה התריעו למרכז על וריאציית וירוסים עם מוטציה כפולה במהאראשטרה, שאחראי אפשרי בזינוק במקרים – נבדק.

המכונים שעבדו על פרויקט תחת המרכז הלאומי לבקרת מחלות (NCDC) התריעו למשרד הבריאות של האיחוד לתייג את הגרסה עם המוטציה הכפולה כגורם סביר לדאגה (VOC).

ל- VOC יש השלכות פוטנציאליות על בריאות הציבור כמו הוריאנטים של בריטניה, ברזיל ודרום אפריקה.

מקורות שעבדו על הפרויקט אמרו כי עד כה נבדקו 7,000 דגימות וירוסים, מתוכן 200 ממדגמים שנלקחו ממהרשטרה, שנפגעה הכי קשה עם העלייה החדשה במקרים.

"מבין הדגימות ממהרשטרה, לכ -20% יש שתי מוטציות, E484Q ו- L452R", אמר מקור.