מבזקי חדשות ליום 19-3-21 . מתעדכן

*- מקור רוסי: צוללת דיזל חשמלית של פרויקט 06363 רוסית נמלטה ממעקב של כוחות נגד צוללות של נאט"ו מול חופי לבנון.

*- נסראללה: ראשית, בעת התמודדות עם המשבר בלבנון יש לכבד את הכאב והסבל – ועלינו לזכור תמיד לנהוג בחוכמה ובאחריות".
"עלינו להציב גבולות גם כאשר אנו דנים בפתרונות או באמצעי לחץ. יש אנשים שמסרבים לעשות זאת. חיזבאללה מתחייב להציב גבולות הגבול הראשון הוא לעולם לא להתקדם למלחמת אזרחים. יש כאלה שמנסים לקדם כאן מלחמת אזרחים. חלקם עשו זאת בעיראק, סוריה, תימן, אפגניסטן וניסו גם באיראן אותם אלה שגרמו למלחמות אזרחים שם מנסים לעשות זאת כאן. כאשר הם לא מצליחים להחליש את ההתנגדות הם מנסים להצית מלחמת אזרחים לעולם אסור לנו לצאת למלחמת אזרחים, לא משנה מה, לא בגלל משבר הדולר או כל דבר אחר רבים אומרים כי הלבנונים אינם יכולים לצאת למלחמת אזרחים, כי רק לחיזבאללה, יש נשק מתקדם. אבל זה טעות – מלחמות אזרחים אינן זקוקות לנשק מדויק. הם צריכים רובים ונשק קל, ולכולם בלבנון יש כזה . אני אומר לכם הערב, על סמך מידע שיש לי, שישנן מעצמות זרות שמנסות לדחוף את לבנון למלחמת אזרחים, והן פשוט מחפשות גפרור כדי להדליק את הלהבה".

*- הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי, בביקורו בצרפת: ״מבחינה ביטחונית, מדינת לבנון הפכה לשבויה בידי ארגון הטרור חיזבאללה, איבדה את השליטה על מדיניות הביטחון שלה ולראייה אינה מיישמת את החלטה 1701

‏חיזבאללה מחזיק כיום אלפי טילים ורקטות הממוקמים בלב אוכלוסייה אזרחית ומיועדים במכוון לפגוע באזרחי ישראל. צה״ל יעשה הכל כדי למנוע זאת

‏לצה״ל יש אלפי מטרות בלבנון בהיקף שהולך וגדל מדי שבוע וכן עומדות לרשותו יכולות נרחבות להשמדתן.
לא נהסס לתקוף בעוצמה ביום פקודה, בכל מקום שבו ימצא אמל״ח, אויב או תשתיות מדינתיות שמסייעות לאויב

‏ממשלת לבנון אחראית לשנות את המצב, היא ומדינת לבנון ישאו באחריות מלאה לכל פעולה של חיזבאללה כנגד אזרחי מדינת ישראל״.

*- סוריה: בלוג החדשות ״Aurora Intel״ בטוויטר פרסמו היום תיעודי לווין של תוצאות התקיפה האחרונה בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק – עפ״י צילומי הלווין ניתן לזהות כי הותקף מתחם בקארגו האיראני שבו נמצאות משאיות עם אמל״ח איראני שמיועד להגיע לארגון הטרור חיזבאללה.

האמל״ח האיראני הגיע באמצעות מספר רב של מטוסי מטען שהחלו לנחות ביום התקיפה בדמשק, בשעה 22:35 החלו לתקוף מטוסי חיה״א את האמל״ח.

בהמשך לכך, לפני כחודש חשפנו כאן שחיל האוויר תקף באמצעות שני סטים של פצצות את מסלול הנחיתה ואת הכניסה לשטח הקארגו האיראני בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק (https://t.me/WorldNewsIL/6881) על מנת לסכל את הברחת האמל״ח הגדולה הבאה.
בתיעודי לווין שלא ניתן לפרסם נראה כי המסלול היה לקראת סיום תהליך השיקום שלו ב28.2.2021, כמה ימים מאוחר יותר החלו להגיע טיסות מטען איראניות עם אמל״ח אל שדה התעופה מה שמעיד על סיום בנייתו ושיקומו של המסלול. ( קרדיט: 🌍 עולם החדשות בטלגרם )

*- נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין והרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי צפויים להגיע הבוקר (חמישי) לפריז בירת צרפת, ולהיפגש עם הנשיא הצרפתי עמנואל מקרון. הנושא המרכזי שבו יתרכזו בשיחות בין הצדדים יהיה סוגיית לבנון והדרישה הישראלית לאכיפת המנדט של יוניפי"ל והחלטה 1701.

*- בתקיפה של חיל האוויר הישראלי (יום שלישי ) הושמד משלוח של מכשירים וציוד מיוחד שהיה אמור לעבור לידיי חיזבאללה במטרה לשפר את רמת דיוק הטילים שברשותו ליותר מדויקים .

*- ישראל קיבלה את המכתב מבית הדין בהאג – המל"ל קיימה דיון בנושא

בסוף השבוע האחרון הגיע לישראל המכתב של התובעת מבית הדין בהאג אודות החקירה שנפתחת נגד ישראל – כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות 13. מדובר במכתב קצר בן עמוד וחצי, ומופרטים בו שלושת הנושאים שבהם בית הדין מתכוון לעסוק – צוק איתן, ההפגנות על הגדר בעזה וההתנחלויות.
המכתב לא פורסם על ידי בית הדין, וגם בישראל הסתירו את דבר קיומו, אך בינתיים נותרו רק 22 ימים כדי להשיב על המכתב. המועצה לביטחון לאומי קיימה דיון בנושא, אך לא הגיעה להחלטות כיצד לנהוג. שר הביטחון והמשפטים בני גנץ דורש לכנס פורום שרים מצומצם כדי להשיב על המכתב, ולהניע תהליך שייתכן שיוביל לחילופי התובעת בתובע הבריטי. (קרדיט: בן מקבוצת נציב)

*- לאחר שהודיעה על קיומה, פרסמה קבוצת התנגדות חדשה בשם חטיבת ח'בר סרטון של תקיפת רקטות על עין אל-אסד והתקפת שיירת לוגיסטיקה צבאית אמריקאית.

*- הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית – " ישנה פעילות גרעינית "מחתרתית" של איראן מתחת לאדמה
איראן החלה להעשיר אורניום במתקן התת-קרקעי בנתנז, תוך שימוש בסוג שני של צנטריפוגה מתקדמת "IR4", זו הפרה בוטה חדשה מהסכם הגרעין עם מעצמות העולם ".

*- העיתון האיראני השמרני "קיהאן", קרוב לח'אמנאי: זהו המסר שלנו לטורקיה הידידותית והשכנה- אם אנקרה תצטרף למלחמה בתימן, ייתכן שהטילים ארוכי הטווח של החות'ים יהפכו לאסון עבור טורקיה, כפי שקורה בסעודיה.