עיראק בונה תעלה עמוקה ורחבה לאורך גבולה עם סוריה לחסום תנועות דאעש

ביירות, לבנון (15:40) – פיקוד המבצעים העיראקי העירוני חשף כי השלים סגירת כ -140 ק"מ מהגבול עם סוריה בכדי למנוע חדירת גורמי דאעש .

בפיקוד המבצעים העיראקי המשותף הסבירו כי קיים תיאום עם רוסיה, סוריה ואיראן בהתמודדות עם מחבלי המדינה האיסלאמית שעדיין פעילים לאורך הגבול הסורי-עירקי.

דובר הפעילות המשותפת העירקית, האלוף טאהסין אלכפאג'י, אמר ביום רביעי בהצהרה לספוטניק ערבית: "הגבול העיראקי-סורי הוא כ 610 ק"מ, החלק הבלתי מפותח בו הוא כ -220 ק"מ משותף עם כוחות פשמרגה באזור כורדיסטאן, ועכשיו התחלנו דרך משרד הביטחון ומשרד המשאבים, האסיפה הלאומית ו יחידות גיוס פופולריות לסגור חלק זה, והצלחנו עד כה לכסות כ -140 ק"מ על ידי חפירת תעלה בעומק 3 מטר ורוחב 3 מטר והצבת סוללת עפר, כמו גם תיל, מגדלים ומצלמות מעקב שקיבלנו מהקואליציה הבינלאומית. "

Iraqi Forces Say Closed 140Km Area On Border With Syria To Prevent IS  Infiltration - UrduPoint

"אם זה יושלם, אנו נשלוט על חדירת ארגון הטרור של דאעש", אמר וציין כי "לפני 4 ימים הייתה התקפה של ארגון הטרור על חטיבת משמר הגבול השישית, ואחד מחיילי החטיבה נהרג. "

"ארגון הטרור דאעש החל לפעול באזורים הצפון-מזרחיים של סוריה, כך שיש לנו תמיד תיאום עם כל הצדדים ואת הציוד כדי למנוע את חדירתם של אנשים אלה, לרדוף אחריהם ולהרוג אותם."

באשר לקיומו של תיאום עם הצד הסורי בנושא, אמר אל-ח'פג'י: "כן, יש לנו תיאום חשוב עם הצד הסורי בנושא זה באמצעות מרכז הביטחון מספר ארבע הממוקם במשרד הביטחון, הכולל את רוסיה, סוריה ואיראן בנוסף לעיראק", והדגיש כי "מרכז זה מאבטח צד."

"אנו מתאמים עם קצינים עיראקים, קצינים סורים וקצינים רוסים ואיראניים, ומטרת מרכז זה היא לתאם עבודה משותפת בתחום חילופי מידע, תנועת יחידות ורדיפה אחר ארגוני טרור."

אלכפאג'י ציין כי "דאעש תמיד מנצל את המדבר ואת ההרים ומנסה לחדור דרך האזורים הפתוחים הקיימים", והוסיף כי "יש פיקוח מתמיד ויש מאמץ מודיעיני גדול".

Iraqi Army personnel at the border crossing that links Iraq's Al-Anbar Governorate with Syria's Deir Ezzor Governorate. (Ruptly)