מחאה פנים רוסית נגד פשעי מלחמה של שכירי החרב הרוסים מיחידת ווגנר

ביום שני נחשף מטה העיתון הרוסי "נובאיה גאזטה" במוסקבה להתקפה עם חומר כימי, במקביל להגשתם של תביעות נגד החברה הביטחונית "וגנר" הרוסית ע"י 3 ארגונים לא ממשלתיים.

העיתון הצהיר כי חומר כימי הושלך בכניסה למטה מערכת המערכת במוסקבה, ולפי העורך הראשי של העיתון כוחות הביטחון מנתחים את החומר.

העורך הראשי, דמיטרי מוראטוב, אמר: "הבניין שמאכלס את מערכת העריכה שלנו נחשף הבוקר (אתמול) להתקפה כימית. אנחנו לא יכולים לעבור בין קומות או לצאת לרחוב."

דמיטרי ציין כי כל האנשים הסובלים מהרעלה פונו, והוסיף כי "העבודה נמשכת".

בשנת 2018, העיתון "נובאיה גאזטה" חשף קלטת וידיאו המציגה את הריגתו של אדם סורי על ידי אנשי מיליציית "וגנר" באזור הכפרי המזרחי של מחוז חומס, ובסרטון נראים גורמים דוברי רוסית מכים בפטיש את קורבן ואז חותכים אותו, הסצנה מסתיימת בריסוס דלק לפני שהציתו את גופו בזמן שראשו היה תלוי על מוט.

אתמול הגישו ארגוני המרכז הסורי לתקשורת ולחופש ביטוי, הפדרציה הבינלאומית לזכויות אדם ומרכז הזיכרון הרוסי לזכויות אדם ברוסיה תלונה נגד מספר שכירי חרב של קבוצת וגנר הרוסית לביטחון פרטי בארצות הברית על רצח האיש הסורי באכזריות רבה.

בהצהרתם הצהירו הארגונים כי הציגו ראיות במהלך התלונה המוכיחות בבירור את זהותו של אחד הנאשמים ומעורבותו בקבוצת "וגנר" בעינויים ועריפת ראש של עריק לכאורה ממשטר אסד בשנת 2017 בnjuz חומס.

התלונה נשלחה על ידי הארגונים לוועדת החקירה, שהיא גוף רוסי הממונה על החקירות הפליליות העיקריות, שם היא אמורה ללמוד ולהחליט אם לפתוח בתיק פלילי או לא.

Russian Mercenaries: A String Of Failures In Africa - Analysis - Eurasia  Review

קרדיט : בן מקבוצת נציב