מבזקי חדשות ליום 17-3-21 . מתעדכן

*- חמושים ארבו לאוטובוס שנסע בין אל-ידודה למוזרייב באזור דרעא שבדרום סוריה .  מקורות פרו-ממשלתיים מדווחים על 21 הרוגים בתקיפה. החיילים ההרוגים היו חיילי דיביזיה 4. דווח על עימותים עם כוחות צבא סוריה שהביאו משוריינים בתגובה.

*- חבר הפרלמנט הלבנוני – ראא'ד – רוסיה רואה בחיזבאללה גורם שיכול לשמור על היציבות במזרח התיכון .

הפרשן הצבאי של האתר מעיר ברקע דיווח זה כי "נראה שמעבר למה שמוצהר בשופר חזבאללה, הארגון חטף מים צוננים על הראש מהרוסים בהקשרי יציבות בלבנון ובסוריה וכנראה חוסר שביעות רצון מפעילות הארגון ואיראן במרחב דבר שמזיק לאינטרסים של רוסיה. מה שלא סותר את הכותרת רק שניתן לתת לה תוכן אחר ואף הפוך."

*- מטוס נחשון עיטם שלישי בדרכו לישראל מארה"ב (ייצור גולף סטרים) לטייסת 122 .

*- ישראל דיפנס: אנליסט בריטי- ישראל תציב מטוסי F-35 באיחוד האמירויות – שעה טיסה מאתרי הגרעין של איראן .

*- רוסיה העבירה למשלחת חיזבאללה מסר אזהרה ישראלי שישראל ערה לחיזוק המערך הצבאי של חיזבאללה בדרום לבנון בשבועות האחרונים ישראל לא תבליג על התגרות או הסלמה מצד חיזבאללה וישראל תגיב בתקיפה גדולה על לבנון.

*- מקור רוסי: במהלך 24 השעות האחרונות בוצעו 3 טיסות מטוסי מטען מטהרן לסוריה: – 2 טיסות Il-76 של סוריה האווירית הסורית ללטקיה, לבסיס התעופה של חמימים. – טיסת בואינג 747 אחת של חברת Qeshm Fars Air האיראנית לדמשק.

המקור מציין כי ישראל לא תקפה בסוריה יותר משבועיים (מאז 28 בפברואר). במהלך תקופה זו, האיראנים ביצעו לפחות 6 טיסות מטען מטהרן לסוריה וללבנון.

*- סוריה: דיווח על מותם של שני מפקדים במשמרות המהפכה, "מהדי בכטיארי" ו"מויטבה ברסנג'י ", כתוצאה מפיצוץ מוקשים במדבר אל-מיאדין, מזרחית לדיר א-זור.

*- הרפובליקה האיסלאמית של איראן פיתחה את החיסון השלישי המיוצר מקומית, הנושא את השם של השהיד "פחרי זדה". החיסון לקורונה נכנס היום לשלב של בדיקות אנושיות. מדווחים כי המתנדב הראשון היה בנו של השהיד פחריזדה.

*- מטוס תובלה צבאי כבד מדגם 124-100, רישום RA-82010 של כוחות האוויר והחלל הרוסיים, הגיע היום מקרימסק לבסיס התעופה של חמיימים. המטוס משמש להובלת מטען בעל נפח רב וכבד (כושר נשיאה 120 טון).

*- שגרירות בריטניה בלבנון פרסמה אזהרה ביטחונית לאזרחיה בלבנון.מקורות שיעים מציינים בהקשר זה מהלכים חשודים של צבא ארה"ב במזרח התיכון ופריסת נושאת מטוסים אמריקאית בים התיכון, ואת צה"ל שערך תרגילים המדמים את המלחמה עם חיזבאללה. שגרירות בריטניה: אין שום אמת בחדשות המופצות על אזהרת אזרחינו שלא לנסוע ללבנון בימים הקרובים

*- לבנון: העיתונאית כינדא אל-ח׳טיב שוחררה היום לאחר פחות משנה שבה הייתה עצורה בבית הכלא לנשים במדינה באשמת קשרים עם גורמים מישראל ובסיוע בריגול כנגד לבנון. בית הדין הצבאי החליט לשחרר את כינדא אל-ח׳טיב בערבות של שלוש מיליון לירות לבנוניות. (🌍 עולם החדשות בטלגרם)

*- איראן בגישושים איך יגיבו בלבנון שלחה 10 מכליות נפט ללבנון דרך מעבר אל-בוכמאל.

*- העיתון התימני אלת'ורה דיווח על מהלך איחוד האמירויות הערביות להעביר קציני צה"ל לאי האסטרטגי סוקוטרה בחסות סיוע הומניטרי.

*- איראן:ההפתעה הבאה בנושא הגרעין צפויה בחודש אפריל לפני תחילת חודש הרמדאן.

*- נשיא גרמניה שטיינמאייר: אנו מחוייבים לעולם לא לוותר ולהמשיך ללחום נגד אנטישמיות וגזענות. יש לנו הרבה מה ללמוד מישראל על מבצע החיסונים. ריבלין ומלוויו הסבירו לנו איזה דאגות מטרידות את ישראל בייחוד מכיוון איראן וחיזבאלה . אנו חולקים הדאגה לביטחונכם. המטרה למנוע מאיראן נשק גרעיני.

*- משרד החוץ הסורי גינה את ההתקפה על הספינה האיראנית בשחרקורד באומרו כי ההתקפה בוצעה בהסכמת ארצות הברית ועל ידי ישראל.

*-  אוטובוסים השייכים למיליציית חטיבת אל-קודס, עמוסים בעשרות חמושים, נכנסו לעיר דיר עזור, שם פוזרו בנקודות צבאיות המשתרעות מבית החולים אל-אסד, מדרום לדיר א-זור, לאזור שולה.

*- מקור רוסי: אחר הצהרים המריא מטוס B-52 יחיד מבסיס ברקסדייל לכיוון אירופה, בעוד 3 מפציצי B2A המריאו מוויטמן AFB ונחתו לתדלוק בהאיים האזוריים. כל האירועים הללו נראים יותר כמו בדיקת הפתעה של מוכנות הלחימה של יחידות התקיפה העולמיות של Air Force Global Strike Command.

*- רויטרס: דוח מודיעין הצפוי להתפרסם קובע כי רוסיה ואירן ניסו להשפיע על הבחירות בארה"ב.

*- דו"ח מודיעין אמריקני קובע: איראן וחיזבאללה ניסו לפגוע בסיכויי בחירתו לקדנציה שנייה של דונלד טראמפ.