לקראת בחירות לראשות הממשלה האוטונומית של מדריד

סגן ראש ממשלת ספרד והשר לזכויות חברתיות, פבלו איגלסיאס, הודיע במפתיע כי הוא עוזב את הממשלה ואת הנהגת מפלגת השמאל פודמוס כדי להתמודד על ראשות הממשלה האוטונומית של מדריד ב-4 במאי מול המנהיגה הנוכחית, איזבל דיאז איוסו ממפלגת העם השמרנית. תגובתה של איוסו הייתה: "קומוניזם או חירות – 4 במאי".

בהודעה מפתיעה שפרסם איגלסיאס, שהקים את מפלגת המחאה פודמוס לפני שבע שנים, הוא אמר כי הודיע לראש הממשלה, פדרו סנצ'ז, כי החליט לעזוב את תפקידיו במפלגה ובממשלה ב-20 באפריל, אז יחל קמפיין הבחירות.

"בפוליטיקה, אתה צריך שיהיה לך אומץ להילחם בקרבות שאתה צריך להילחם בהם", אמר איגלסיאס, שהסביר כי הוא מנסה למנוע ממפלגת Vox מהימין הקיצוני להשתלט על הממשלה האוטונומית של מדריד. "מדריד ניצבת בפני סיכון עצום, סיכון עבור כל ספרד, שתהיה ממשלה ימנית קיצונית, שבה איוסו תהיה בידיים של Vox. ב-4 במאי אנחנו חייבים למנוע מהפושעים האלה, שמקדמים אלימות נגד מהגרים, נגד הומוסקסואלים ונגד פמיניסטיות להשיג את כל העוצמה במדריד".

איגלסיאס הציע כי איאונה בלארה תחליף אותו במשרד לזכויות חברתיות, בעוד שיולנדה דיאז תמונה למנהיגת המפלגה ולסגנית ראש הממשלה. "עלינו לתמוך ביולנדה ולעודד אותה, כדי שאם היה תחליט להיות המועמדת שלנו בבחירות הכלליות הבאות, היא תהיה האישה הראשונה שתעמו בראש הממשלה", אמר.

החלטתו המפתיעה של איגלסיאס הגיעה אחרי שבשבוע שעבר התפרקה הממשלה האזורית של מורסיה כאשר מפלגת האזרחים (סיאודדנוס) פרשה מהקואליציה עם מפלגת העם והצטרפה למפלגה הסוציאליסטית. בעקבות זאת, הודיעה איוסו כי היא מפרקת את הקואליציה עם מפלגת האזרחים במדריד וקראה לבחירות מוקדמות, שנתיים לפני המועד המתוכנן.

8 reasons why Madrid is the best Erasmus city | ESNblog

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי