דו"ח שובר קופות מספק גילויים שומטי לסתות לגבי מקורם של נגיפי הקורונה

דיווח חדש של העיתונאי ג'וש רוגין מוסיף ראיות נוספות לתיאוריה לפיה באמת נגיף הקורונה נמלט ממעבדה בעיר Wuhan שבסין, שם נחקר.

אתר החדשות האמריקאי "פוליטיקו" פירסם קטע חדש מתוך ספרו ,שייצא בקרוב של רוגין בו העיתונאי מצטט מברקים של מחלקת המדינה של ארצות הברית שנשלחו בשנת 2018 והזהירו כי מדענים עורכים ניסויים מסוכנים בנגיף הקורונה במעבדת ווהאן שלא הייתה מצוידת בציוד מתאים להכיל את הנגיף.

המדענים במעבדת ווהאן חקרו את מקורותיהם של קורונה-וירוסים SARS שהתגלו במדינות אסיה החל משנת 2002, והם גילו גרסאות חדשות של קורונה -ווירוסים במערת עטלפים שהחזירו איתם למעבדה.

"מדענים אלה גילו שלושה נגיפים חדשים בעלי מאפיין ייחודי: הם הכילו 'חלבון ספייק' שהיה טוב במיוחד לתפוס קולטן ספציפי בתאי ריאה אנושיים המכונה קולטן ACE2", כותב רוגין. "זה אומר שהנגיפים היו מסוכנים מאוד לבני אדם."

לאחר שצפה במברקים של משרד החוץ, רוגין התקשר למקורות ממשלתיים אחרים ,עליהם הוא סומך, וגילה כי "חלק גדול של הממשלה כבר האמין שהנגיף ברח ממעבדת WIV, ולא קפץ מחיה לאדם בווהאן בשוק פירות ים או איזו איזה אירוע טבעי אקראי אחר, כפי שטענה ממשלת סין. "

נוסף על כך מצא רוגין כי לממשלת ארצות הברית יש עדויות לכך שהמעבדה ערכה מחקר רחב היקף של תפקוד שבו "מוגברת בכוונה הארסיות או ההעברה של פתוגנים מסוכנים" במטרה לעזור לבני אדם לחזות טוב יותר את התנהגות של נגיפים בהתפרצויות עתידיות.

Colombia tiene el peor día en cifras por el nuevo coronavirus