לאחר הספינה הישראלית איראן מודיעה שאחת מספינותיה הותקפה בים התיכון

איראן אישרה השבוע כי אחת מספינותיה ניזוקה בפיגוע "טרור" בים התיכון.

התקיפה מגיעה ימים לאחר אירוע דומה בו הייתה מעורבת ספינה ישראלית במפרץ עומאן, על פי   חדשות בלומברג . 

סוכנות הידיעות האירנית "תאסנים" הרשמית למחצה, על פי דברי בלומברג, אמרה כי ההתקפה כוונה נגד ספינת "שאהר קרד" – "شهر كرد"  במים בינלאומיים, ביום רביעי, עם מטען חבלה. כתוצאה מהתקיפה נגרמו רק נזקים בציוד.

إيران تنشر صورا وفيديو لسفينتها التي استهدفت شرقي المتوسط - RT Arabic

הסוכנות תיארה את הפיגוע כ-"טרוריסטי", דבר המצביע על כך שנפתחה חקירה לגילוי העומדים מאחורי.

הסוכנות ציטטה את דובר קבוצת קווי הספנות באיראן באומרו כי צוות הספינה הצליח להשתלט על האש שפרצה כתוצאה מהפיצוץ, מבלי לגרום לאניה כל נזק. 

הסוכנות הצהירה כי הספינה תמשיך בנסיעתה לאירופה, לאחר תיקון הנזק.

האירוע הוא האחרון בסדרה של טענות המתאימות לדיווחים כי איראן וישראל תוקפים זה לזה ספינות, במיוחד מכיוון שהאירוע מתרחש כשבועיים לאחר שספינה ישראלית ספגה מתקפה דומה במפרץ עומאן, המיוחסת על ידי ישראל לאיראן.

בלומברג לא שלל כי האירוע יביא להחמרת המתיחות באזור, במיוחד לאור המשא ומתן המקרטע על הסכם הגרעין באיראן, לאחר פרישתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ממנו, לפני שלוש שנים.

 גורמים רשמיים בארה"ב ובאזור המזרח התיכון אמרו כי ישראל תקפה לפחות  12 אוניות שהיו בדרכן לסוריה, במשימת הובלת נפט איראני, מחשש שהתמורה תשמש למימון הקיצוניות במזרח התיכון, על פי דו"ח חדש של וול סטריט ג'ורנל, שפורסם ביום חמישי בערב. 

איראן מנסה למכור את הנפט שלה באמצעים שונים לאור הלחצים הכלכליים החזקים העומדים בפניה בגלל הסנקציות האמריקניות.

הפרשן הצבאי של האתר מעיר כי " פגיעה באוניית מכולות היא המשך ישיר של המב״מ ולא רק תגובה על פגיעה באוניה של אונגר הישראלי. בין שהמטען עצמו סוכל באירוע הזה או רק מכולה מדגמית באוניה שנשאה ציוד אסור (טיפול במכולה בלב ים תוך הפלגה הוא אירוע כמעט לא אפשרי מבצעית) המטרה היא איתות של ישראל שהציר הימי לא בטוח בדיוק כמו זה האוירי/יבשתי."