מבזקי חדשות ליום 13-3-21 . מתעדכן

*- פרסום ראשון: קבוצת ההאקרים "בלק שאדו" פרצה והשמידה את שרתי חברת "קפיטל ק.ל.ס" הישראלית העוסקת במימון בתחום הרכב.

בפרסום ברשת הטלגרם והדארק נט מודיעה חברת ההאקרים כי לאחר משא ומתן בן 72 שעות שנערך מול בעלי החברה לתשלום כופר בסך 10 ביטקוין (כ-600 אלף דולר), לא נענתה החברה לדרישתה וכעת הם מוכרים את מסד הנתונים של לקוחות החברה לכל המרבה במחיר. מצ"ב תמונה שהודלפה ברשת האפילה, פרסום ראשון. ( יוסי אליעזר 301 העולם הערבי )

*- האופוזיציה הסעודית טוענת כי למלך הסעודי יש מחלת האלצהיימר, כך הסימפטומים הראשוניים שלה החלו בשנת 2013 והגיעו לנקודה בלתי הפיכה בשנת 2016. לטענתם כעת אין לו כל הבנה של מה שקורה סביבו, אלא זיכרון לטווח קצר המספיק לכמה דקות.

Saudi king receives first dose of COVID-19 vaccine

*- ירדן: מחדל חמור אירע היום בבבית החולים אל-חוסיין שבעיר סאלט – שישה חולי קורונה נהרגו עקב חוסר באספקת חמצן במכונות ההנשמה שלהם.

האירוע מסעיר ביממה האחרונה את הרשתות החברתיות בירדן. שר הבריאות הירדני, ד״ר סעד ג׳אבר, האיש שנחשב לגיבור במלחמה כנגד וירוס הקורונה בירדן התפטר מתפקידו עקב המחדל הגדול.
מלך ירדן, עבדאללה השני, הגיע אל בית החולים כעוס במיוחד, עבדאללה נזף במנהל בית החולים ודרש ממנו להתפטר במיידית. (🌍 עולם החדשות בטלגרם)

*- סוריה מכחישה מכל וכל את הפרסומים בישראל לאחרונה על משאים ומתנים בנושאים שונים, לרבות על הנוכחות האיראנית בתחומה.

על פי דיווחים שיוצאים מדמשק נאמר כי הפרסומים בישראל בדבר מו"מ על נעדרי ישראל לדורותיהם הוא שגוי וכי אינם מתקיימים מגעים של סוריה בענין. כל פרסום ישראלי בנוגע לאיזשהו סוג של מו"מ עם סוריה נועד לשרת את הצרכים הפוליטיים הפנימיים בישראל וכי אין להם אחיזה במציאות, כך על פי הדיווח. (יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- שר החוץ היווני: תחנת הכוח הגרעינית בטורקיה אגוקיו מאיימת על הביטחון האזורי ועלולה להפוך לצ'רנוביל החדשה במזרח הים התיכון. ניקוס דנדיאס טוען שטורקיה צוברת ידע טכני וחומרים שניתן להשתמש בהם לייצור נשק גרעיני.

*- אתמול חצה מטבע הביטקוין את שערו לשיא חדש של 60 אלף דולר.

ממשלות בעולם מסבירות את עלייתו בכמה גורמים כשהראשיים בהם:

1. עסקאות בהיקפי ענק של גורמי פשיעה בהם סחר בנשק, עסקאות של קרטלי סמים, סחר בנשים ומימון טרור.

2. אי כניסה של רגולטורים בנקאיים והקשחת המדיניות של מרכזי הפיננסיים הגדולים בעולם כלפי מסחר בביטקוין.

(301 העולם הערבי)