"מהלכים נואשים" של ארדואן לשבירת המבוי הסתום עם ביידן

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, ביצע סדרה של מהלכים ,בניסיון שתואר "נואש" , כדי למשוך את תשומת לבו של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אך כל הניסיונות עד כה לא צלחו, כך דיווח כתב העת ביזנס איסיידר בהסתמכו על מקורות דיפלומטיים.

בכתבה האתר מציין כי אפילו דוברת הבית הלבן, ג'יין סאצ'י, אמרה כי ביידן עשוי ליצור קשר עם ארדואן בשלב כלשהו, ​​אך היא לא ציינה מתי.

רק כמה ימים לאחר הבחירות ב -2020, וכשהתברר שבידן עומד לזכות בנשיאות, החליף ארדואן את הבכירים הטורקים שלפי וושינגטון והאיחוד האירופי קשורים לשחיתות וניהול כושל כלכלי של טורקיה , על פי האתר.

על פי הדיווח, הנושא קשור למורט אוסל, נגיד הבנק המרכזי בטורקיה, ובראט אלבייראק, שר האוצר, שהוא גם חתנו של ארדואן.

המגזין ציין כי ארדואן הציע משא ומתן לשבירת הקיפאון בעסקת מטוסי ה- F-35, לאחר שוושינגטון, תחת הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ביטלה את הרישיונות של אנקרה לייצור חלקי חילוף עבור מטוס הקרב, בשל עסקת מערכת הS-400 הרוסית שקנתה אנקרה.

למרות כל הצעדים הללו, ביידן התעלם מהמהלכים של ארדואן, נכתב בכתבה.

הדו"ח ציטט דיפלומט אירופי באומרו כי מעשיו של ארדואן מראים שהוא מודע לכך שביידן לא מתכוון לעלים עין ממעשיו ומדיניותו.

הכתבה הגיעה למסקנה כי נשיא טורקיה מבקש לקשור יחסים טובים עם ביידן, מסיבות הכוללות גם את המשפט המתקרב בניו יורק נגד הלקבנק הטורקי שבבעלות המדינה על מעורבותה בכך שאיפשרה לאיראן להלבין עשרות מיליארדי דולרים כדי להימנע מסנקציות אמריקניות, כך חשפו גורמים רשמיים. למגזין.

המגזין אמר כי הדבר נעשה כדי להגן על בעלי בריתו הקרובים של ארדואן, שלדעתם , כפי שהביעו אותן קודם לכן, החקירות היו מונעות פוליטית.

מוחמד האקאן אטילה, סגן המנכ"ל של הלנקבנק, התפטר מתפקידו ובית משפט פדרלי אמריקני צפוי בהמשך השנה לדון בשישה אישומים נגד הבנק הקשורים לשחיתות, הלבנת הון והפרת סנקציות שקרו בשנת 2019

הכתבה מעריכה כי ארדואן צריך לשתף פעולה עם ביידן בנושאים רבים, כשברקע מעיבים היחסים המתוחים בין שתי המדינות החברות בנאט"ו בגלל הסכסוך בסוריה ונושאים בינלאומיים אחרים.

إردوغان مدرك أن بايدن لن يغض الطرف عن سياسته