מבזקי חדשות ליום 12-3-21 . מתעדכן

*- ראש הממשלה בנימין נתניהו היה צפוי לבקר היום באיחוד האמירויות אך בשל קשיים בתיאום טיסתו במרחב האווירי של ירדן הביקור נדחה. הקשיים הללו נבעו ככל הנראה מביטול ביקורו של יורש העצר הירדני בהר הבית עקב מחלוקת בנושא סידורי הביטחון והאבטחה במקום. בשעה האחרונה הודיעה ירדן כי היא מאפשרת את טיסת רה״מ בשמי ירדן אך מאחר שההודעה התקבלה באיחור – סוכם ע״י ראש הממשלה ויורש העצר של איחוד האמירויות השייח מוחמד בן זאיד שהם יתאמו מועד אחר לביקור ראש הממשלה.
רה״מ נתניהו ייפגש אחר הצהריים עם ראש ממשלת צ׳כיה וראש ממשלת הונגריה למפגש פסגה טרילטרלי בנושא קידום שיתופי פעולה בתחומי המחקר, פיתוח וייצור חיסונים. (דן אסולין)

הפרשן הצבאי של האתר מעיר כי הסיפור של העיכוב הירדני שגרר ביטול של הטיסה נובע ממתאר הטיסה החריג. נתניהו לא היה מתוכנן לטוס במטוס ישראלי אלא במטוס אמירתי של בן זאיד. המטוס המריא אמש לירדן במטרה לאסוף היום את נתניהו ולחזור לאבו דאבי. לאור המשבר מול הירדנים הם עיכבו את המראת המטוס האמירתי מירדן לישראל מה שגרר עיכוב בלוחות זמנים עד כדי ביטול המפגש. לא הייתה שום מניעה או עיכוב אמירתי באירוע רק מחאה ירדנית על שיבוש ביקור יורש העצר בהר הבית.

*- מקור עיראקי: כוחות ארה"ב מכינים מסלול נחיתה למפציצים מסוג B-52 בתוך בסיס האוויר עין אל-אסד.

*- משמרות המהפכה האיראנים נערכים לירי טילים לעבר מטרות אמריקאיות.

בשעות האחרונות פעלו משמרות המהפכה האיראנים על הכנת משגרי טילים במפקדה סודית הנמצאת בעיר אל מיאדין, הטילים מכוונים לעבר שדה הנפט "אל עמר" בו נמצא אחד מהבסיסים הגדולים של ארה"ב במחוז דיר א-זור. מדובר בשלוש זירות שונות בהן נפרסו רקטות/טילים על משגרים שהורכבו בימים האחרונים.
מדובר בטילים שכבר דיווחתי עליהם שהגיעו והוטמנו בתעלות ומנהרות שהיו שייכות לארגון דאע"ש. (קרדיט : אבו צאלח <> הדסק הערבי)

*- לבנון: העיתונאית דימא צאדק, הידועה בהתנגדותה הנחרצת לחיזבאללה ואיראן, ממשיכה לעורר סערה בלבנון.

אמש דימא צאדק התייחסה לראיון של מזכ״ל חיזבאללה חסן נסראללה שבו אמר כי כל העולם מתעסק בחיזבאללה החל משנת 2005.

בהתייחסותה צאדק אמרה שבכל שנה שעברה מ-2005 חיזבאללה עשה רק רע ללבנון, צאדק מנתה אירועים מרכזיים בכל שנה מ-2005 ועד שנת 2015.
בכל האירועים שמנתה הוצג ההרס הרב ללבנון ולאזרחי המדינה. (🌍 עולם החדשות בטלגרם)

*- 40 אלף מנות חיסון ספוטניק 5 הגיעו לפני זמן קצר לרצועת עזה דרך מעבר רפיח, באדיבות מחמד דחלאן ואיחוד האמירויות.

*- מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, השתתף בכנס F-35 בו נכחו מפקדי חילות אוויר מאירופה המפעילים את מטוס החמקן F-35.
הכנס, התקיים בגרמניה והובל על ידי USAFE.
הכנס עסק בהתפתחות מטוס ה- F-35 בעולם, איפשר שיח עם מקבילים על המטוס, מפקדי החילות דנו בטיסות האימונים והטיסות המבצעיות שמבצע המטוס בעולם וכן באימונים סימולוטיביים עתידיים. כנס זה מהווה גשר לשיתוף הפעולה של חיל האוויר הישראלי עם מדינות העולם ומאפשר למידה משותפת עם מדינות רבות אשר מפעילות את מטוס ה-F-35. (חיל האוויר)

קרדיט לתמונה:חיל האוויר

*- 3 מטוסי אפ-35 חדשים בדרכם לישראל . ובסך הכל הסד"כ יגיע ל-27 מטוסים.

*- הוועידה ההומניטרית המשמעותית ביותר בעולם הערבי – דובאי

בשבוע הבא יחשוף לראשונה ארגון IFA הישראלי (Israel flying aid) ויציג בשמו חלק נבחר ממבצעיו בעולם. החשיפה תהיה בוועידה ההומניטרית החשובה ביותר בעולם הערבי, ותתקיים בדובאי בין התאריכים 15-17 למרץ.

ארגון הסיוע הישראלי הוקם בשנת 2005 ע"י גל לוסקי ומתמחה בהעברת סיוע לשני יעדים עיקריים:
*- מדינות להן אין קשרים דיפלומטיים עם ישראל

*- ומדינות האוסרות על הכנסת סיוע מציל חיים לתחומן במהלך סכסוכים או אסונות טבע.
במהלך השנים האחרונות פעל הארגון בזירות עוינות תוך הקפדה על חיסיון מוחלט והרחק מעיני התקשורת. כאמור, בשבוע הבא ייחשף הארגון לראשונה בשמו ופועלו ברחבי העולם.  ( www.ifaid.com – אתר הבית      https://dihad.org/   )