3 מסרים רוסיים בעקבות הפצצת מתקני הנפט ממזרח לחלב בצפון סוריה

"מרכז ג'וסור למחקר"  – “مركز جسور للدراسات” סקר את המסרים שרוסיה שלחה בהפצצת מתקני זיקוק נפט בכפר טרחין, מזרחית לחלב, והפצצת מכליות נפט ליד מעבר חמראן ליד העיירה ג'ארבלוס.

ارتفاع حصيلة ضحايا قصف ريف حلب والائتلاف يحمّل روسيا المسؤولية - روزنة

1- במרכז הסבירו כי המסר הראשון הוא "המסר של נתח מהפקת הנפט", והוסיף כי רוסיה תומכת בשליטת הכוחות הטורקיים בצפון סוריה, כולל על האזורים הנשלטים על ידי "מיליציית קסד", בתנאי שמשטר אסד יקבל נתח מהנפט ,או חלק ממנו, המופק באזורים שבשליטת הטורקים.

הוא הצהיר כי הכוחות הטורקיים העבירו ממגורות חיטה לרוסיה ליד אזור עין עיסא, והחיטה הועברה לאזורים שבשליטת המשטר, בהתחשב בכך שרוסיה רוצה להבטיח לטורקיה שתמיכתה בשליטתה בצפון סוריה כוללת שליטה בקרקעות, ולא בעושר.

2- רוסיה שואפת לשבש את היציבות היחסית באזורי צפון סוריה, המאופיינת בזמינות יחסית של סחורות ושירותים במחירים זולים, יותר מאשר באזורים המוחזקים על ידי המשטר, הסובלים ממחסור חריף בלחם ובדלק.

"עם ההתקדמות של טורקיה בפרויקט הארכת רשת החשמל משטח טורקיה לצפון סוריה, האזרח הפשוט שיבחן את המצב באזורים הצפוניים שבשליטת טורקיה ,יבחין שהחיים בהם קלים וטובים יותר מהאזורים שבשליטת המשטר", אומר מכון המחקר.

3- לדברי המכון, רוסיה רוצה שההבנות יהיו בהתאם לאינטרסים של המשטר, מכיוון שהיא רוצה שאספקת הנפט שמגיעה מאזורי המיליציה הכורדית -SDF יקבל גם המשטר את חלקו, ולא רק את האזורים הצפון-מערביים של סוריה.

הכפרים אל-חמרן וטרהין באזור הכפרי המזרחי של חלב הופצצו על ידי טילים בליסטיים רוסיים לפני מספר ימים, הרגו 4 בני אדם ונפצעו 42 אחרים.

האופוזיציה הסורית הדגישה מוקדם יותר כי ההתקפה הפושעת על מעבר חמראן ליד העיר ג'ראבלוס ובכפר טרהין שבצפון הכפר חלב, היא הסלמה מסוכנת וטרור ממלכתי מצד הכיבוש הרוסי.

האופוזיציה סבורה כי ההתקפה היא פשע חדש להבערת המצב ולהביא להתפוצצותו ולהמשיך לכפות אווירה של הרג, הפצצה ופשיעה, והוסיפה כי הפשעים שרוסיה ממשיכה לבצע אינם מוצדקים.

תמונה