מבזקי חדשות ליום 9-3-2021 . מתעדכן

*- נשיאות הרפובליקה מודיעה כי ראש המשטר, בשאר אל-אסד, ואשתו אסמה, נדבקו בנגיף הקורונה החדש, הם יהיו ספונים בביתם למשך שבועיים-שלושה. בהמשך החלו שמועות שאסד מת מקורונה באחד מבתי החולים, ידיעה שמיד הוכחשה כמובן. לזכור שלגברת אסמה אסד יש מחלת רקע קשה… היא בתקופת הרמיסיה מסרטן השד שלקתה.
*- משבר כלכלי חמור הפוקד את מדינת לבנון הוביל לאחרונה להתפטרות של קצינים מהצבא ולבריחה של עשרות חיילים. עיתון אל-אח'באר הלבנוני, הידוע כבעל מוניטין, מדווח כי עשרות אנשי צבא, כולל משורות הביטחון הכללי ברחו משירות בשל המצוקה הכללית. בעקבות כך אסר צבא לבנון על אנשיו לצאת מגבולות המדינה. בנוסף, יותר מ-15 קצינים מדרגת קולונל ומעלה הגישו את התפטרותם,
בעקבות האירועים, צבא לבנון החליט לגייס תרומות עבור אנשי הצבא שנקלעו למצוקה. אחת הסיבות למשבר הכלכלי ולשחיתות נעוצה בחוקי הפנסיה המושחתים של קצינים פורשים מצבא לבנון שמקבלים לשארית חייהם סכומי עתק שמחסלים את התקציב הצבאי הדל.

*- אתר תת קרקעי חשוד אותר צפונית לעיירה שהיד באקארי באיראן. מנהרות כניסה מוסוות ומוסתרות כבר יותר מ-10 שנים . המתקן החשוד פעיל עכשיו אך לא ידוע כרגע למה הוא משמש.

*- נתניהו: יהיו עוד כמה הסכמי שלום, אתמול דיברתי עם כמה מהמנהיגים.

*- היום בעזה מציינים 18 שנה לחיסולו של איברהים אל מקדמה, ממייסדי החמאס.

אל מקדמה היה ראש הזרוע הצבאית של החמאס. טילים שנורו ממסוק ישראלי לעבר רכב סמוך לבית הקברות בשייח רדואן חיסלו אותו ועוד 3 ממחבלי החמאס. (יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- איראן מאיימת "להפוך את תל אביב וחיפה לאפר " , אם ישראל תבצע מעשים מטופשים כלשהם", תגובות המיוחסות לשר ההגנה האיראני אמיר חתמי.

*- ארצות הברית הסכימה לשחרר לאיראן כ 3 מיליארד דולר שהוקפאו בעיראק, עומאן ודרום קוריאה עקב הסנקציות של וושינגטון, כך אמר ביום ראשון גורם בסחר האיראני חמיד חוסייני לסוכנות הידיעות הרשמית למחצה פארס.

*- הקואליציה הערבית פרסמה קטעי וידאו המציגים את יירוטם של שני מל"טים מתאבדים תוצרת איראן, "סמד", ששיגרו החות'ים לעבר ערב הסעודית.

ביום ראשון יירטה הקואליציה הערבית 12 מזל"טים עמוסי חומר נפץ ששוגרו על ידי החות'ים הנתמכים ע"י איראן לעבר ערב הסעודית ביום אחד, כך טוען אלוף משנה טורקי אל-מלכי דובר הקואליציה.

תמונה

*- משתמש תימני צייץ: מרחק מצנעא לדמאם 1370 ק"מ. נותרו רק 593 ק"מ כדי להגיע לדימונה ישראל.

*- מה עשה מטוס פארס של "קשם אייר", בעל בריתו המסתורי של irgc בירוואן – ארמניה?

נציגי משרד ההגנה של איראן ביצעו רכישות בחנות הממוקמת ברחוב קומיטאס בעיר ירוואן. במהלך ביקור זה ליוו אותם שוטרי צבא.

*- מיליציות איראניות החלו להכשיר מספר מחבריה לשימוש בפגזים מונחים לייזר 152 מ"מ מדגם "קרסנופול" שפותח באיראן, בערים אל-מיאדין ואל-בוקמאל.

قذيفة كراسنوبول الليزرية | udefense منتدى التحالف لعلوم الدفاع

*- מזל"ט של חיל האוויר הסעודי הופל במחוז אל-ג'אוף בתימן.

*- # טורקיה # התחמשות – משרד ההגנה הטורקי פרסם קליפ של שיגור טילי ה- MAM-L מתוצרת טורקיה מהמל"ט הטורקי "Bayraktar TB-2", והטיל הצליח לפגוע במטרה שהוצבה בטווח הרחוק ביותר עד היום. השיגור התבצע במסגרת התמרונים הימיים שנערכו תחת שם הקוד : "מולדת כחולה 2021 ".

صحيفة بريطانية: تركيا انتصرت في قره باغ .. و"فوربس" الأمريكية تصف بيرقدار TB-2 بأنها "رصـ.ـاصة سحرية" - أوطان بوست

*- שירות המודיעין העיראקי מודיע על מעצרו של האחראי על ההוצאות להורג של המדינה האיסלאמית (דאעש), עשור אלנואימי, במהלך פעולה ביטחונית באזור אל-דורה בבגדאד.

מצוין כי הכרזות אלה מגיעות לעתים קרובות לאחר שדאעש פתח במבצע גדול נגד מיליציית אלחשד אלשעבי השיעית או צבא ממשלת בגדאד.

*- #הודו –  על פי העיתון ההודי -הינדוסטאן טיימס: ועדת החקירה ההודית על פיצוץ מטען החבלה בסמוך לשגרירות ישראל בניו דלהי ב- 29 בינואר, סיכמה בחקירותיה כי כוח קודס האיראני תכנן להניח את הפצצה על ידי הודי שיעי וכי כוח קודס פרסם הודעת לקיחת אחריות מטעם דאעש להטעייה.

*- סבא"א: איראן מעשירה אורניום עם מערכת שלישית של צנטריפוגות "IR-2M" מתקדמות.

*- דוברת הבית הלבן: הסלמת המתקפות החות'יות על ערב הסעודית מלמדת כי הקבוצה אינה רצינית בנוגע לשלום. אנו מגנים את ההתקפות החוזרות ונשנות של החות'ים על ערב הסעודית. ערב הסעודית ניצבת בפני איומים ביטחוניים גדולים מצד תימן וקבוצות אחרות. אנו בוחנים דרכים להרחיב את יכולתה של סעודיה להגן על שטחה מפני איומים.

*- איראן העבירה "בסתר" כמויות שיא של נפט לסין. בכך הפכה סין לקונה הגדולה ביותר של הנפט האיראני בחודשים האחרונים.

*- דיווח שיעי –  סעודיה: הותקף יעד צבאי רגיש בשדה התעופה הבינלאומי אבהא עם טיל בליסטי חדש, שנכנס לשירות לאחרונה וטרם נחשף, ופגע ביעד בדיוק רב.