שר ההגנה האמריקאי במסר מאיים על איראן: "צפו לתגובתנו הצבאית"

וושינגטון – "ארה"ב תגיב כנדרש להתקפת הרקטות בשבוע שעבר על בסיס האוויר העיראקי המארח את כוחות קואליציה בראשות ארה"ב, בעירק", אמר שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין.

לא לפני שהוא הזכיר בתכנית "השבוע " של ABC, את תקרית ירי הרקטה הקודמת שהביאה לתקיפות אוויריות של ארה"ב נגד מיליציות ,הנתמכות על ידי איראן בסוריה, בפברואר.

"אנחנו עדיין בודקים את המידע" על המתקפה האחרונה, אמר אוסטין בראיון הרשת הראשון שלו כמזכיר ההגנה. "איראן צריכה לדעת שאנחנו הולכים להגן על כוחותינו והתגובה שלנו תהיה בהתאם."

"אנו נכה ונשמיד, אם זה מה שאנחנו חושבים שאנחנו צריכים לעשות, בזמן ובמקום שנבחר," אמר אוסטין.

אוסטין אמר כי היחסים עם סעודיה, היריבה האזורית העיקרית של איראן, יישארו טובים, גם לאחר שארה"ב פרסמה דו"ח מודיעיני המאשים את נסיך הכתר במדינה ברצח העיתונאי ג'מאל חשוגי.
"זו תהיה מערכת יחסים טובה, אבל היא תהיה קצת אחרת," אמר אוסטין.

"אבל אני חושב שרק בגלל שיש לך מערכת יחסים אסטרטגית טובה עם בעל ברית או שותף, זה לא אומר שאתה לא יכול להטיל עליהם את  האחריות על דברים שונים."

בעוד ממשלו של הנשיא ג'ו ביידן הטיל סנקציות על מגוון גורמים רשמיים בסעודיה, הוא סירב להטילם  באופן אישי גם על הנסיך מוחמד בן סלמאן, למרות ביקורת מצד מחוקקים דמוקרטים. התגובה המאוזנת משקפת את תפקידה של סעודיה כבעלת ברית אמריקאית.

ערב הסעודית "היא שותפה אסטרטגית באזור" ושתי המדינות "צריכות לעבוד יחד כדי לוודא שאנו משיגים את המטרות והיעדים שלנו", אמר אוסטין. "אנחנו הולכים עם הערכים שלנו, אבל אנחנו נגן על האינטרסים שלנו."

אוסטין הפנה הערות חריפות יותר לסין, שלדבריו "מנסה לסגור את היתרון התחרותי שתמיד נהנינו ממנו" עם הגידול בסד"כ צבאה.
"בחלק מהמקרים הם כפו וכמה ממפעולות כפיה אלו הופנו נגד בעלי בריתנו, ובני בריתנו חשובים לנו מאוד", אמר.

אוסטין ושר החוץ האמריקני – אנטוני בלינקן מתכננים לבקר ביפן ובדרום קוריאה במרץ, כך דיווחה רויטרס בשבוע שעבר.

קרדיט לתמונות: צבא ארה"ב