סין מאשימה את ארה"ב ביצירת "צרות רבות בעולם" ובהתערבות בענייניה

שר החוץ הסיני, וונג יי, האשים היום את ארה"ב ביצירת "צרות רבות בעולם" ובהתערבות בענייניה הפנימיים של בייג'ינג ושב על האיום כי ארצו תשיג שליטה מחודשת על טייוואן.

"סין וארה"ב צריכות לציית לעיקרון של אי התערבות בעניינים פנימיים. סין לעולם לא תקבל יצירת סטיגמות חסרת בסיס, לא תסבול תוקפנות נגד האינטרסים הבסיסיים שלה בהונג קונג, בטייוואן ובשינג'יאנג", הכריז וונג במסיבת עיתונאים בשולי כינוס הקונגרס העממי הלאומי בבייג'ינג.

"ארה"ב יצרה צרות רבות בעולם והיא הפכה למקור של כאוס ומלחמות באזורים רבים", הוסיף הדיפלומט הבכיר של סין. "ארה"ב צריכה להבין את זה מוקדם ככל האפשר, אחרת העולם לא יהיה שלו ויציב".

וונג הפציר בממשל האמריקאי להכיר ברגישות של סוגיית טייוואן עבור סין והבהיר שוב כי בייג'ינג לא תוותר לעולם על האי. "שני הצדדים של מצר טייוואן חייבם להיות מאוחדים וכך זה יהיה", הצהיר. "אנחנו מסוגלים לרסק כל ניסיון בדלני של 'עצמאות טייוואנית'. עיקרון 'סין אחת' הוא הבסיס הפוליטי ליחסים עם ארה"ב, קו אדום שאי אפשר לחצות. אין מקום לפשרה בשאלה הזו".

הוא גם הגן על הכוונה לשנות את חוקי הבחירות בהונג קונג, אשר נועדו להשתיק את הקולות הפרו דמוקרטיים. "שיפור המערכת האלקטורלית של הונג קונג, יישום העיקרון של 'פטריוטים מנהלים את הונג קונג' הוא חוקתי, לגיטימי, צודק והגיוני", אמר.

"בתקופה הקולוניאלית, לא הייתה דמוקרטיה בהונג קונג", טען וונג. "24 שנה אחרי חזרתה, אין גורם שדואג יותר להתפתחותה הדמוקרטית של העיר, ליציבות ולשגשוגה מאשר הממשלה המרכזית של סין".

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי