תזוזות צבאיות איראניות ממערב לנהר הפרת כדי להקים בסיסים חדשים

אתר "טלוויזיה סוריה" –  “تلفزيون سوريا” מדווח כי חוזר שבעל פה שהגיע למיליציות האיראניות במזרח סוריה, קובע את הצורך בהיערכות בשטח ל"פעילות מבצעית ביטחונית באזור המזרח ", שגרם למיליציות לפעול באזור ליישום הוראות אלו.

יחידות השדה של המיליציות האיראניות העבירו מספר טילים לפאתי נהר הפרת באזור הכפרי המזרחי של מחוז דיר אזור, בנוסף להעברות דומות אחרות לעיירה- מעדאן – معدان, מזרחית למחוז א-ראקה, ועל מיליציית חיזבאללה הלבנונית הוטלה משימת ההעברה.

תהליך פריסת הטילים, על פי האתר, מעידה על כוונה צבאית של האיראנים לנקוט פעולה כלשהי באזור, והאתר המשיך כי לא התקבלו פקודות על ידי מפקדי המיליציות לפעולה צבאית כלשהי, אך יש משהו האיראנים מתכננים.

אפשר ותנועות האיראנים הן על רקע הקמת בסיסים צבאיים חדשים ועמדות ליד בסיס "האימאם עלי", במיוחד בקצה המזרחי של הבסיס האיראני.

האזור המזרחי של סוריה הפך לאזור ריכוז צבאי עבור המיליציות האיראניות, והוא הפך גם לשדה מערכה לתגובות למתקפות איראניות המתבצעות באזור. טהראן מייחסת חשיבות רבה למזרח סוריה כתוצאה ממיקומה הגיאוגרפי החשוב באסטרטגיית ההתפשטות שלה – על פי אתר הטלוויזיה של סוריה.

قوات النظام والميليشيات الإيرانية تحرق الأشجار غربي دير الزور

קרדיט: בן מקבוצת נציב