מבזקי חדשות ליום 7-3-2021 . מתעדכן

*- רשויות ניגריה תפסו את "משלוח הסמים הגדול ביותר" בשווי 37 מיליון דולר, שמקורו בלבנון והיה מיועד ללוב.

דובר הסוכנות להברחת סמים במערב אפריקה, אדל טורו, אמר כי 17 טון שרף קנבוס, בשווי של 37 מיליון דולר, עברו בנמל לומה בטוגו לפני שהועברו צפונה במשאיות לניאמי, בירת ניז'ר, יותר מאלף קילומטרים משם ודרך שני מסדרונות גבול. המשלוח נתפס ב -2 במרץ, במחסנים בניאמי, שם תכננו המבריחים להעביר אותו במשאיות ללוב דרך העיר המדברית אגאדז, מעוז הסחורה והמהגרים באזור סהרה.

*- נעים קאסם, סגן מזכ"ל חיזבאללה מבטיח המלחמה הבאה עם ישראל תתקיים בלוחמת תמרון על אדמתה, וחיזבאללה ערוך להתמודד עם מלחמה בכל רגע ו"להעביר את ישראל לקח שהיא לא תשכח.

*- הבית הלבן הודיע היום, שבת, כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן האריך את תוקפו של חוק החירום הלאומי בנושא סנקציות נגד איראן, לשנה נוספת.
הנשיא ביידן חתם על מסמך שקבע כי "פעולותיה ומדיניותה של איראן, כולל פריסה ופיתוח טילים, וכלי נשק אחרים, התוקפנות האזורית, והמערכה שהיא מנהלת בהקשר הזה, תוך תמיכה בארגוני טרור ובמעשים הזדוניים של משמרות המהפכה זהו איום דחוף על הביטחון הלאומי. ועל ומדיניות החוץ וכלכלת אמריקה. (קרדיט:אביעד)

*- כטב"מ אמריקאי צילם את תקיפת בסיס חיל האוויר העיראקי – עין אלאסד בו שוהים גם כוחות אמריקאים לפני כשנה.

*- קבוצות מיליציות איראניות טוענות כי ישנם תאים אקטיביים של פעיליהם המוצבים בוושינגטון ובערים אמריקאיות אחרות.

על פי פורומים מקוונים המשמשים קבוצות אלה ביניהם רשתות טלגרם המשמשות קבוצות ותומכים של המיליציות האיראניות, נטען כי "תאי התנגדות איראניים מושרשים כבר תקופה לא קצרה באמריקה ובירתה".

קבוצת האקרים מסויימת טוענת בנוסף כי פלגי טרור הקשורים לאיראן מתחזקים וזוכים ליותר תמיכה מאי פעם.

הקבוצה דרשה מארצות הברית להוציא את כל כוחותיה מעיראק והמזרח התיכון. הפוסט כולל תמונות של ארונות שמכילות חיילים אמריקאים. (קרדיט: יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- #אפריקה – נראה כי אתיופיה בונה ברית שתכלול את דרום סודן, אתיופיה, אריתריאה וסומליה נגד מצרים וסודן. הדבר המוזר הוא כי איחוד האמירויות תומכת בנשיא א-סיסי המצרי ובסודן, ובמקביל היא תומכת באתיופיה ובאריתריאה.

*- # איראן – וושינגטון הסכימה לשחרר את הנכסים האיראניים הקפואים בבנק המסחרי בעירק. זריף אומר כי בקרוב יציג תוכנית פעולה בנושא הסכם הגרעין בערוצים דיפלומטיים.

*- #עיראק – המגזין האמריקני "ניוזוויק" אומר כי הפנטגון נסוג משימוש המונח "מיליציות הנתמכות על ידי איראן" בעירק לטובת "מיליציות הנתמכות על ידי שיעים".

*- # מזרח הים התיכון -לאחר ההתקרבות המצרית-טורקית בנושא מזרח הים התיכון, וכאשר אנשיו של א-סיסי הביעו את כבודם למדף היבשת הטורקית, התקשר ראש ממשלת יוון לקהיר לברר.

*- שגריר רוסיה בטהראן נפגש עם וולאאטי והעביר מסר מפוטין לח'אמנאי.

*- לדברי מוחמד סרמיני ממרכז ג'וסור למחקר: בימים אלה מסתיימים ההכנות לאירגון יחידות לוחמות במחוז אידליב ל -34 חטיבות צבאיות, המזוהות ישירות עם המועצה הצבאית, המונהגת על ידי נציגי "היאת תחריר אלשאם" ו-"חזית השחרור הלאומית".

*- # איראן –
המזכ"ל מוחסן רזאי, בכיר במשטר האיראני, אומר כי מדינתו תהיה מוכנה לחדש את שיחות הגרעין אם אמריקה תראה סימן מובהק להסרת הסנקציות על איראן בתוך שנה. משרד החוץ האיראני העיר כי דעתו האישית ואינה מייצגת עמדה רשמית. ואכן, הצהרות מסוג זה הן תמיד פלירטוטים פוליטיים מכוונים, בתיאום עם משרד החוץ.

*- גם היום נחת מטוס בואינג 747 איראני בשדה התעופה של ביירות.

*- # לבנון – עימותים מזויינים בעיר בעלבק, במרכז בקעה, בין צבא לבנון לבין חמושים בשכונת שרוונה, בהם נעשה שימוש בנשק אוטומטי וב-אר פי ג'י.

*- #תימן – במהלך חמשת הימים האחרונים ירו החות'ים 30 טילים לעבר סעודיה (למעט היום):

טיל זולפיקאר  (קאים – قائم)
12 מזל"טים (צמד 3 – صمد 3)
סוג 15 מזל"ט (קאסף 2 – قاصف2).

قاصف 2 K تستهدف تجمعات الجيش السعودي في عسير - قناة العالم الاخبارية

*- #עיראק – בביקורו הנוכחי בעירק הציג אפיפיור את חרוזי תפילתו בפני "ריאן אלקלדני", מפקד המיליציה הבבלית, "תנועת בבל", שהיא כוח צבאי נוצרי (התנועה הנוצרית העירקית) המסונף למיליצית אלחשד אלשעבי  השיעית-עיראקית הנמצאת ברשימת הסנקציות של משרד האוצר האמריקני מאמצע יולי 2019.
בשנת 2017 מיליציה זו השתתפה עם יחידות אלחשד השיעים בלחימה בסוריה, תחת פיקוד כוח קודס. שני חברים במיליציה זו תועדו נהרגו בקרבות על חלב.