מבזקי חדשות ליום 6-3-2021 . מתעדכן

*-איראן: ספינת איסוף זיהום ימי ושמן בשם "ים נקי 1" הושקה הבוקר.

*- גיוס כללי של מיליציות ההתנגדות העממית (אל חשד אל שעבי) כנגד הכוחות האמריקאיים בעירק.

*- מחקר מציע קשר חזק בין השמנת יתר לשיעור התמותה ב- COVID-19

📝 שיעור התמותה מ- COVID-19 גבוה בערך פי 10 במדינות בהן מחצית או יותר מהאוכלוסייה סובלים מעודף משקל, על פי דיווח של איגוד ההשמנה העולמי.

הדו"ח שפורסם ביום רביעי שכותרתו COVID-19 והשמנת יתר: מפת העולם 2021 הראה כי עודף משקל הוא "מנבא משמעותי ביותר" להתפתחות סיבוכים מנגיף ה-COVID-19 , כמו גם להיות "מנבא מוות" מהמחלה.

החוקרים אומרים כי במדינות בהן פחות מ -40% מהאנשים סובלים מעודף משקל היו פחות מקרי מוות הקשורים לווירוס, בעוד שלמדינות כמו בריטניה, ארצות הברית ואיטליה, בהן יותר מ -50% מהאוכלוסייה סובלים מעודף משקל, היה הרבה יותר שיעור תמותה גבוה יותר.

"אוכלוסייה עם עודף משקל היא אוכלוסייה לא בריאה ומגפה שמחכה לקרות", נכתב בדו"ח. אמר לנשיונל ג'יאוגרפיק.

*- וריאנט חדש נוסף לנגיף הקורונה זוהה בבריטניה.

*- צעקה, לא ספוגית: ממציא הולנדי מקווה שהוא גילה מבחן לזיהוי נגיף קורונה חדש

ממציא הולנדי העלה את מה שהוא מקווה שיכול להיות שיטה מהירה ופשוטה יותר לבדיקת הידבקויות בנגיף הקורונה. במקום בדיקות ספוגיות לא נעימות, פיטר ואן וייס מבקש מהמשתתפים להיכנס לבקתה אטומה לאוויר מבחוץ ולצרוח, או לשיר. מטהר אוויר תעשייתי אוסף את כל החלקיקים הנפלטים, שמנותחים אחר כך לזיהוי הנגיף.

"אם יש לך נגיף קורונה ואתה מדבק ו"צועק וצורח אתה מפיץ עשרות אלפי חלקיקים המכילים וירוס קורונה," אמר ואן ווייס.

*- הניו יורק טיימס: מחקרים חדשים מראים כי הזן הברזילאי של נגיף הקורונה מדביק את אלה שהחלימו מהנגיף, וגורם ליותר מקרי מוות.

ואן וויס, יזם סדרתי, הקים ביתן ליד מרכז בדיקות וירוס קורונה בפאתי אמסטרדם כדי לנסות את המצאתו על אנשים שנבדקו זה עתה.

*- איראן: לפני זמן קצר משמרות המהפכה האיראנים הצהירו כי סיכלו חטיפת מטוס אזרחי.

עפ״י הדיווח טיסה 334 של חברת התעופה Iran air המריאה בשעה 22:10 משדה התעופה בעיר אהוואז לעבר משהאד. המטוס ביצע נחיתת חירום בעיר איספהאן ושם נעצרו החוטפים ע״י משמרות המהפכה. לטענת משה״נ המטוס היה אמור להיחטף לאחת ממדינות המפרץ, שם המדינה לא צוין. (🌍 עולם החדשות בטלגרם)

*- מרכז חיסונים בקליפורניה נתן ל-4300 איש מנה מופחת של חיסון לקורונה בטעות .

*- רמטכ"ל צבא סעודיה יבקר בעיראק לדון בהגברת השת"פ  הצבאי .

*- מצרים חותמת על הסכם שיתוף פעולה צבאי עם סודן. ההסכם מגיע לאחר מתיחות צבאית בין סודן לאתיופיה בגלל משולש הגבול של פאקשה.

*- שיחת וידאו בין ארדואן למקרון.

*- ארה"ב בקשה מרוסיה להשמיד את הנשק הכימי שברשותה בפיקוח בין לאומי.

*- "ישראל טיימס": "נתניהו מוביל אותנו למלחמה מיותרת עם איראן."

*- בכירים אמריקאים נפגשו בחשאי עם מנהיגי החות'ים בסולטנות עומאן ב- 26 בפברואר, על פי רויטרס.

*- אלוף במשמרות המהפכה וסגן שר ההגנה לשעבר, "אחמד ​​וואהידי": "אם סעודיה, האמירויות ובחריין יכנסו לברית עם הישות הציונית, הן יקבלו תגובה חזקה ועצומה מאוד."

*- # דארעא – הסכם בין נכבדי העיירה קאראפה , שבדרום סוריה , לבין קציני מודיעין של צבא סוריה קובע את גירוש משפחות של לוחמי החיזבאללה שהתיישבו העיירה לאזור סחנאיהשבפרברי דמשק לאחר הפשעים שביצעו בעיירה.

*- הקשר בין המערכות הפיננסיות של סוריה ולבנון והעברת דולרים מלבנון לסוריה תרם למשבר הפיננסי העצום בלבנון.

כמעט 80% מהסורים שהכספים שלהם נמצאים בחו"ל ,נמצאים בבנקים בלבנון, וכעת, עם המשבר הפיננסי בלבנון, הם מאויימים לאבד את כספם.

*- דעה בתקשורת הסורית: הסכם הגרעין עם איראן כלל "קריאה" לאיראן להקטיןאת תוכנית הטילים שלה, ולא כלל את המילים המפורשות "איראן חייבת".
– שיגור לוויין צבאי ע"י איראן, באמצעות טיל מתוצרת מקומית, נראה כי איראן מבקשת לבנות טילים המסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים והמסוגלים לכסות טווחים ארוכים.
שיתוף הפעולה של איראן עם קוריאה הצפונית בתחום הפצצות הגרעיניות והטילים מהווה מקור לדאגה. כתוצאה מכך, כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני שיגיע למזרח התיכון ואף רחוק יותר, אסור לנו לעשות את הטעות החמורה של חזרה להסכם הגרעין כפי שהוא.

*-#עיראק – דו"ח שפרסם "פורבס" חושף את כוונת ארצות הברית לפרוס בקרוב מערכות טילים קצרות טווח בסוריה ובעירק.

*-שר הביטחון הישראלי לכתב פוקס ניוז: "יש לנו מפה של המטרות של מפלגת איראן הלבנונית (החיזבאללה), הממוקמות באתרים אזרחיים. אנחנו מוכנים להילחם."

"איראן משקרת בכל הנוגע לתוכנית הגרעין שלה, ואם העולם לא יעצור את שאיפתה לגרעין, נפעל באופן עצמאי."

*- # לבנון – המיליציה של מפלגת איראן הלבנונית (חיזבאללה)  פותחת משרדים בטריפולי בחסות תנועת תוחיד של איראן.