מבזקי חדשות ליום 4-3-2021 . מתעדכן

*- סעודיה: השמדנו מל"ט ממולכד ששיגרו החות'ים לעבר דרום הממלכה.

*- האוניה לאיסוף מודיעין הסינית מדגם YUAN WANG נצפתה מול חופי סינגפור.

*- שייטת הצי ה-6 עם ספינות אירופה בהובלת נושאת המטוסים CDG בים התיכון.

*- יוון רעידת אדמה 6.32 נזקים למבנים רבים.

*- ספינת המשא בבעלותו של איש העסקים הישראלי רמי אונגר שנפגעה שבוע שעבר על ידיי איראן חוזרת לפעילות .

*- משרד ההגנה הדני הודיע כי שני חיילים דנים שרדו באורח פלא מתקפת טילים על היחידה הצבאית האמריקאית בבסיס עין אל אסד.

*- סוכנות הידיעות הצרפתית :  הרקטות ששימשו לתקיפה על בסיס עין אל-אסד שבעיראק יוצרו באיראן.

*- הדרמה בהאג | שר הביטחון גנץ בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס אתמול: "יש לנו צוות מיוחד שמתכונן ופועל כדי לשנות ולהשפיע על החלטת בית הדין". גנץ העריך כי כמה מאות ישראלים יועמדו לדין בעקבות החקירה: "נדאג לכולם".

*- ראש הממשלה ‏נתניהו: ישראל נמצאת תחת התקפה היום. בית הדין המוטה בהאג קיבל היום החלטה צבועה ואנטישמית. בית הדין לא אומר מילה נגד איראן וסוריה שמחוללות פשעי מלחמה אמיתיים. נילחם על האמת עד שנבטל את ההחלטה הזו.

*-  נשיא המדינה בהתייחסות להחלטת בית הדין בהאג: החלטת בית הדין בהאג לפתוח בחקירה נגד מדינת ישראל, שערורייתית. לא נקבל את הטענות נגד מימוש זכותנו וחובתנו, להגן על אזרחינו.
מדינת ישראל היא מדינה חזקה, יהודית ודמוקרטית, שיודעת להגן על עצמה וגם לחקור את עצמה במקרה הצורך.
אנו גאים בחיילנו, בנינו ובנותינו, בשר מבשרה של המדינה שלנו, העומדים על משמר ארצם דור אחרי דור כחומה בצורה נגד מבקשי רעתנו. נעמוד אנחנו על המשמר כדי להבטיח שלא יפגעו בעקבות ההחלטה.

*- הפנטגון מאשר כי קבלן אמריקני נהרג בעקבות ירי טילים שפגעו בבסיס עין אל-אסד במערב עירק.

*- המיליציות האיראניות בעיר אלבוכמאל מעבירות כעת לוחמים לכיוון דמשק.

המקורות הוסיפו כי מפקדי מספר מיליציות "כוחות הגיוס העממיים", "אסייב אהל אל-חק"Asa'ib Ahl al-Haq, "אדון החללים"Sayyid al-Shuhada ו"חיזבאללה ", עברו לדמשק כשלב ראשון ואז החל תהליך העברת קבוצות לוחמים.

ההעברה התבצעה באמצעות אוטובוסי נוסעים אזרחיים גדולים, בהם הועברו גם נשק קל ובינוני.

המקורות ייחסו את הסיבות להעברת הפעילים לדמשק לתקיפות החוזרות ונשנות שעברו אתרי מיליציה איראניים במדבר אלבוכמאל בגבולות סוריה-עירק, על ידי מטוסים ישראלים ואמריקאים.

המקורות אישרו כי מיליציית אסייב אהל אל-האק הבריחה מאות קופסאות טבק באוטובוסים שהסיעו את חבריה לדמשק.

ראוי לציין שתנועות אלה משונות במידת מה, וההשפעות שלהן עדיין אינן ידועות, ואין מידע האם תנועות אלה של מיליציות איראניות הן לטווח ארוך או זמניות.

*- השרה גמליאל : לאחר שצמצמנו את מספר החשודים באירוע, גילינו שלא מדובר רק בעבריינות סביבתית – אלא בטרור סביבתי. אוניה פיראטית בבעלות חברה לובית שיצאה מאיראן – אחראית לפיגוע הסביבתי.

גורם ביטחוני בכיר על הצהרת השרה גמליאל: לא מוכרת מעורבות איראנית ישירה באוניית הזפת.

*- עיראק – חשיפה ראשונית: במשולש הגבולות ירדן-עיראק-סעודיה נמצא בסיס של משמרות המהפכה האיראנים, בבסיס ישנם מתקן תת קרקעי סודי ומסלול טיסה.

לאחר מעקב משנת 2015 באמצעות צילומי לוויין נמצא כי אותו בסיס מכיל בתוכו גם מחסני אמל״ח שהוקמו בשנת 2019, באותם המחסנים נמצאים רקטות קצרות טווח, טילים בליסטיים ומזל״טים, יש לציין בתצלומי לוויין נצפו מזל״טים בבסיס. גם סוללת הגנ״א קיימת בסמוך למסלול הטיסה, עפ״י דיווחים מקומיים מספר פעמים הסוללה הופעלה כנגד איומים אוויריים במרחב הבסיס. המתקן התת קרקעי נמצא עדיין בבנייה, הוא יכול לשמש בעתיד לאחסון/ייצור אמל״ח. ( 🌍 עולם החדשות בטלגרם )
*- סגן שר ההגנה לשעבר במשהמ"פ אחמד וואהידי: "אם סעודיה, האמירויות ובחריין ירכיבו ברית עם הישות הציונית, הן יקבלו תגובה חזקה ועוצמתית מאוד."

*- ראש ארגון התעשייה הביטחונית הטורקית, שהתייחס לחוסר היעילות של הסנקציות של וושינגטון נגד אנקרה בגין רכישת מערכות הגנה רוסיות, אמר כי טורקיה נמצאת במגעים לרכישת סדרה נוספת של מערכות S-400.

*- מקורות עירקיים: גורמים בצבא ובמשטרה נעצרו לחקירה בקשר לתקיפת רקטות על בסיס עין אל-אסד.

מצלמות מעקב הראו שהרכב שנשא את משגר הטילים עבר מחסומים צבאיים ללא בדיקה. בחקירות התגלו ליקויים בעבודת מחסומים ונקודות אבטחה ליד בסיס עין אל אסד.

*- מחוקקי הסנאט האמריקני הציגו תוכנית חוצת מפלגות הקוראת להגביל את סמכותו של ביידן להשתמש בכוח צבאי באזור מערב אסיה.