בהודעה למועצת הביטחון ישראל מאשימה רשמית את איראן בתקיפת ספינתה

שלשום הגיש נציג ישראל באו"ם, גלעד ארדן, תלונה למועצת הביטחון נגד איראן, והאשים אותה בתקיפת אניית מטען ישראלית, בשבוע שעבר, סמוך לחופי עמאן.

ארדן, שהוא גם שגריר ישראל בארצות הברית, אמר בתלונה כי מדינתו הזהירה בעבר מפני ההשלכות של מה שהוא תיאר כהתנהגותה "התוקפנית" של איראן באזור, והדגיש כי מדינתו "תנקוט בכל האמצעים הדרושים כדי להגן על אזרחיה."

ישראל הביעה את "דאגתה הכבדה מהפעילות האיראנית במפרץ עומאן", וציינה כי היא "מערערת את היציבות במזרח התיכון ומהווה איום גדול על השלום והביטחון הבינלאומי."

אוניית המטען הישראלית "MV Helios Ray" שטה מסעודיה לסינגפור ב -25 בפברואר, כאשר היא מצאה עצמה תחת "מתקפה בינלאומית של משמרות המהפכה האסלאמים האיראנים ליד מפרץ עומאן, והופעל מטען חבלה על הספינה, שגרם נזק קשה, מה שאילץ אותה לחזור לנמל דובאי כדי להבטיח את שלום הצוות שלה, " – כך על פי לשון התלונה.

Iran 'strongly rejects' Israeli accusation it attacked ship | Israel News | Al Jazeera

מפרץ עומאן ממוקם בין איראן לסולטנות עומאן ביציאה ממיצרי הורמוז האסטרטגי, דרכו עובר חלק גדול מנפט העולם וספינות השייכות לקואליציה בראשות ארה"ב מפטרלות במימיו.

בהודעתה לאו"ם אמרה ישראל כי "זו אינה הפעם הראשונה שאיראן מאיימת על בטיחות הספנות וההובלה הבינלאומית, (…) תוך הפרה בוטה של ​​הסכמים בינלאומיים ותקנים הקשורים לבטיחות וניווט ימי, המבוססות על אמנת האו"ם ומועצת הביטחון. "

ישראל דחקה בקהילה הבינלאומית לגנות את הפרות איראן את אמנת האומות המאוחדות ולהטיל על המשטר האיראני את האחריות להתקפה זו.

ביום שני האשים ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, את איראן באחריות להתקפה, אולם איראן מצידה הכחישה כל תפקיד בפיצוץ שאירעבאניית המטען הישראלית.

 

הגשת התלונה הישראלית לאו"ם למעשה מאשרת כי ישראל תגיב בהתאם לפיגוע הטרוריסטי האיראני!! אין מצב שהיא תכיל אותו!!