צילומים חדשים ממתקפת הטילים האיראנית על בסיס עין אלאסד בעירק לפני שנה

ערוץ החדשות האמריקאי  CBS  פרסם קטעי וידיאו חדשים המתעדים את הרגע בו פגעו טילים איראניים על הבסיס הצבאי עין אל-אסד בעירק, כאשר טהרן ביצעה תקיפה ב- 8 בינואר 2020, בתגובה לחיסול הגנרל  קאסם סלימאני – מפקד משמרות המהפכה האיראנים על ידי האמריקאים ליד שדה התעופה של בגדאד בשלישי של אותו חודש.

הצילומים ששודרו בתכנית החדשות " 60 דקות " מראים טילים בליסטיים איראניים פוגעים באתרים בבסיס הצבאי הגדול ביותר של צבא עירק, המארח כוחות אמריקאים. בערוץ נמסר כי מזל"ט צילם את הצילומים.

בציוץ המצורף, "שישים דקות", מופיע חלק מהקליפ, אותו ניתן לראות במלואו בסרטון הפרק המלא של תוכנית החדשות.

המומחה העיראקי  לביטחון , מואטז אל-ג'ובורי, שהוא גם קצין לשעבר בצבא עירק, אמר כי "הכוחות האמריקניים ביצעו פעולת פינוי גדולה שכללה מאות חיילים ועשרות כלי רכב וכלי טיס מבלי שהמודיעין האיראני גילה זאת. "

לדברי אל-ג'ובורי, שדיבר עם אתר אל-חורה, "איראן הסתמכה על תמונות לוויין מסחריות שבבעלות ארצות הברית כדי לפגוע ביעדים השייכים לארצות הברית", והיא לא הצליחה לגלות את הפינוי, אשר "חושף חולשה גדולה בביצועי המודיעין שלה, " ולמרות זאת הכוחות האיראנים נעים בחופשיות בעירק."

אל-ג'ובורי הוסיף כי "לאיראן יש מיליציות נאמנות לה, קילומטרים מהבסיס, המוצבים בערים אל-קאיים, עכאשאת והית, והעובדה שהיא לא הצליחה לגלות את תנועת הפינוי מציבה סימני שאלה גדולים לגבי יעילות הצבא האיראני בכל עימות אפשרי. "

על פי התוכנית 60 דקות ששודרה על ידי ערוץ CBS האמריקני, התקיפהה האיראנית הייתה עלולה לגרום נזק גדול לבסיס.

עם זאת, התקיפה הביאה לפציעות מוגבלות יחסית, שרובן היו זעזוע מוח שפגע ביותר מ -100 חיילים, אך אף אחד לא נהרג בהתקפה זאת.