מבזקי חדשות ליום 3-3-2021 . מתעדכן

*- שלושה אוטובוסים המובילים אנשי מיליציה איראניים מגיעים למפקדת מיליציית "סייד אלשוחאדה" בכפר אל-הרי באזור הכפרי של אלבו כמאל, ממזרח לדיר עזור, מגיעים מעירק, עם כוחות חאשד א שעבי.

*- אירן – נשיא מג'ליס (הפרלמנט) האיראני, עלי לריג'אני, יבקר בימים הקרובים בסין בכדי לפתח "מפת דרכים" כאמצעי לחץ על אמריקה להחזיר את ממשל ביידן להסכם הגרעין.

*- משרד החוץ התימני מגנה בחריפות את התוקפנות הישראלית בסביבות דמשק.

משרד החוץ התימני גינה בלשון חריפה את התוקפנות הישראלית שכוונה אתמול בערב לסביבתה של דמשק.

בהצהרה בפני סוכנות הידיעות התימנית (סבא), גורם במשרד אישר את זכותה הלגיטימית של סוריה להגיב ולהגן על הריבונות, האחדות והיושר הטריטוריאלי של שטחה, ולהגיב בכל האמצעים שתמצא לנכון לכל הפרה ישראלית חדשה והדגיש כי העם התימני עומד לצד סוריה בכל הצעדים שהוא נוקט בכדי להגן על אדמותיו ביטחונו ויציבותו.

בנוסף קרא לקהילה הבינלאומית, ובמיוחד למועצת הביטחון, למלא את תפקידה בשמירה על שלום וביטחון בינלאומי ולשים קץ להפרות ישראל ולמדיניותה הברברית המערערת את הביטחון והיציבות באזור ובעולם.

*- שר הביטחון גנץ בסיור בפיקוד דרום: "איראן מנסה לשפר את עמדתה לקראת המשא ומתן על הסכם הגרעין. הרבה פעמים לא יודעים מה ישראל עושה, אבל אני מבטיח שאף אחד לא יחצה גבולות. נמשיך לפעול עם השותפות ובראשן ארה"ב".

*- מנהל המודיעין בצבא לבנון עצר 1 אנשי "דאעש" , כולל שניים עשר סורים ושישה לבנונים.

*- שר החוץ, גבי אשכנזי, נפגש היום בירדן עם עמיתו שר החוץ הירדני איימן אל ספדי.
השניים דנו בקידום שיתופי פעולה מסחריים, כלכליים ואזרחיים בין המדינות וכן מול הפלסטינים, בדגש על תחומי הסחר, הייבוא והייצוא, מים, תיירות ונושאים קונסולריים. כמו כן, דנו בהתפתחויות האזוריות, המאבק המשותף בנגיף הקורונה וההזדמנויות והאתגרים שאלה מציבים בפני האזור. זו הפגישה השלישית בין השרים שמתקיימת בצד הירדני.

*- שר החוץ גבי אשכנזי ושר החוץ ההודי, סובראמניין ג'יישאנקר, פתחו במשותף את הכנס השנתי של ראשי נציגויות ישראל באסיה והפסיפיק

הבוקר נפתח הכנס השנתי של ראשי נציגויות ישראל ביבשת אסיה במעמד שר החוץ גבי אשכנזי ושר החוץ ההודי סובראמניין ג'יישאנקר. הכנס הווירטואלי יימשך שלושה ימים ויעסוק ביחסי ישראל עם מדינות יבשת אסיה והפסיפיק בדגש על קשרי הכלכלה והמסחר, כמו גם בהזדמנויות שנוצרו בעקבות הסכמי אברהם ובאיום האיראני.

*- ישראל במגעים עם מדינות מערביות ליצור ברית הגנה אסטרטגית איזורית יחד עם מספר מדינות ערביות.

מדובר בשיחות שמתנהלות בימים האחרונים עם מספר מדינות, וזאת על רקע האיום האיראני.

בימים האחרונים גברו הדיווחים על פגישות של בכירים ישראלים עם בכירים ממדינות ערב. בין היתר: פגישת גנץ ומלך ירדן, שיחת הטלפון של נתניהו ושליט בחריין, ושיחה בין שר החוץ אשכנזי לשרי החוץ של עומאן והאמירויות – וכמובן שיחות רבות אחרות מאחורי הקלעים.

כרגע יש שת"פ פעולה מודיעיני ושותפויות נוספות בין ישראל לחלק מהמדינות אבל כאמור מחפשים דרכים נוספות לקדם את השותפות. (קרדיט: עמיחי שטיין)

*- # איראן – ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מגיש דו"ח לוועד המנהל של הסוכנות המאשר כי האיראנים לא הצליחו להסביר את הסיבה לנוכחות חלקיקי אורניום באתר גרעיני איראני.

*- אלוף משנה שנולד בקרדאחה שבסוריה, תאופיק רסלאן רסלאן, המצבא סוריה, נספה בנסיבות מסתוריות.

*- משרד האוצר האמריקני מטיל סנקציות כספיות על מפקד חיל הים של החות'ים ועל מפקד חיל האוויר של החות'ים.

*- איראן ממשיכה להרוס את כלכלות המדינות בהן היא שולטת:
מפגינים הציתו שריפות וחסמו כבישים באזור הדרום ובבקעה ובביירות, לאחר שהלירה הלבנונית צנחה והתקרבה לשער של 10 אלף לירות לבנוניות לדולר אמריקאי אחד. גם הלירה הסורית נושקת כבר ל-4000 לדולר.

 

*- נשיא צרפת מקרון התקשר לנשיא איראן רוחאני בניסיון לצמצם את הפערים בינם לבין ארה"ב בניסיון לחדש את המו"מ בנושא הגרעין.