אחת המטרות שהותקפו ע"י ארה"ב טופלה כבר לפני שבועיים ע"י ישראל. האמנם?

ב-22 לפברואר שוגרו מספר רקטות לעבר השטח הירוק- מתחם השגרירות האמריקאית בבגדד.

לא היה בתקיפה הזו כל אירוע חריג או מחדש למעט העובדה שהוא היה האירוע הראשון תחת ממשל ביידן שנדרש להגיב למתקפה שמבוצעת ע"י גורמים מקומיים הנאמנים לאיראן וככל הנראה גם קבלו הנחיה ישירה מהם לבצע תקיפה זאת.
ממשל ביידן נמצא במלכוד מול האיראנים ברצון להגיע להסכם גרעין משופר או לפחות לייצר שקט תעשייתי בכיוון הזה, על מנת להתפנות לטיפול בבעיות שבעיני הממשל יותר קריטיות (קורונה מבית ומלחמות סחר עם סין).
בניסיון לייצר תגובה אבל לא לפגוע יותר מידי באיראנים ,או בעיראקים המארחים עדיין את צבא ארה"ב במדינה, הוחלט על תקיפת "מטרה קלה".

מתחם ,שהוא למעשה מעבר גבול פיראטי שהקימו האיראנים ,בגבול עיראק-סוריה ,בשטח אלאבו-כמאל.
צילומי לוויין עדכניים שפורסמו היום חושפים את הנזק למתחם מהתקיפה האמריקאית. אלא שבחינה של המתחם מעלה כי האמריקאים עשו ככל הנראה עבודה קלה והלכו על מטרה שהושמדה כבר ב-13 לפברואר בתקיפה נרחבת המיוחסת לישראל. (קרדיט:גיא א. -פרשן צבאי של אתר נציב.נט)

זיהוי מטרה שהותקפה ע"י ישראל כפי שפורסם בקבוצת נציב.נט בזמנו:

תצ"אות שפורסמו היום על המטרה שהותקפה ע"י כלי טייס אמריקאים בסוף שבוע שעבר בדיוק באותו נ.צ. :

המטרה "שהותקפה" ע"י האמריקאים – לפני ("לכאורה"):

המטרה "שהותקפה" ע"י האמריקאים – אחרי ("לכאורה"):

הערה ברקע הכתבה :

*- האומנם האמריקאים תקפו מטרה ש-"טופלה" ביסודיות כבר ע"י ישראל רק לפני שבועיים  שסביר מאור שלא נבנתה מחדש כמו שמופיע בתמונת ה-"לפני" ? 

*-  או שמא יש כאן מסר "קצת שונה" לאיראנים מהממשל החדש של הנשיא ביידן בארה"ב ? 

לאמור: " ארה"ב תגיב על כל פגיעה בכוחותיה ,הן על אדמת עיראק והן על אדמת סוריה, בזמן ובמקום המתאים לה. אלא שהפעם ארה"ב הסתפקה בתקיפת מטרה שטופלה, אך לא מזמן ,ביעילות ,ע"י ישראל ולמעשה לא נגרם נזק ממשי לאלו שביצעו תקיפות ,בפועל, נגד מטרות אמריקאיות בעיראק וכי "מתקפה ללא נזק מעשי" אינה אלא אזהרה חד פעמית שלא תשנה שוב אם אינטרסים אמריקאים יותקפו ברחבי המזרח התיכון .  

כמו כן מאותת ארה"ב לאיראן לחזור למו"מ על הגרעין אחרת יקוצצו זרועות הפרוקסי שלה באזור ,בשלב הראשון ואם ארה"ב תצטרך יהיה לכך גם המשך.