אחרי התקיפות האמריקניות בסוריה … ביידן לאיראן: ראו הוזהרתם!

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן הצהיר ביום שישי, מטקסס, כי על איראן להתייחס להתקפות האוויריות האמריקניות האחרונות ,במזרח סוריה ,כאזהרה.

ביידן הוסיף, במהלך סיור לבדיקת הנזקים שנגרמו על ידי סערה שפקדה את האזור: "אתם לא תישארו ללא עונש. היזהרו!", תוך כדי כך שהוא מפנה את דבריו לטהרן.

חמושים הנאמנים לאיראן נהרגו כתוצאה מההפצצה האמריקנית שכוונה, בלילה שבין יום חמישי ליום שישי, לתשתית שלהם במזרח סוריה, במבצע הצבאי הראשון של ממשל ביידן בתגובה להתקפות האחרונות על כוחות ארה"ב והקואליציה בעירק.

ביום שישי בערב, דוברת הבית הלבן, ג'יין סאקי, אמרה כי ביידן "מעביר מסר חד משמעי לפיו הוא יפעל להגנה על האמריקאים. וכאשר מתבצעים איומים, יש לו את הזכות לנקוט פעולה בזמן ובאופן בו יבחר."

דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, מצידו אמר כי שני מטוסי F-15E של "סטרייק איגלס" שיגרו ביום חמישי שבעה טילים מדויקים על מתקנים במזרח סוריה ששימשו קבוצות חמושות שנחשדות כעומדות מאחורי פיגועי הטילים בעירק.

קירבי תיאר את התקיפות כ-" פעולות הגנתיות ", והסביר כי בתקיפות נהרסו " כמה תשתיות הממוקמות בנקודת גבול המשמשת מיליציות הנתמכות על ידי איראן ", ובמיוחד " גדודי חיזבאללה (עירק) " ו-"אדון השהידים ("سيد الشهداء") ", שהם חלק מכוחות הגיוס העממיים העיראקיים (אלחשד אלשעבי).

המצפה הסורי לזכויות אדם טוען כי לפחות 22 לוחמים מקרב המיליציות העירקיות הנאמנות לאיראן, רובם מ"גדודי חיזבאללה (עיראק)" נהרגו בתקיפות האמריקאיות.

ארהב-תקיפה בסוריה-לפני :

תקיפה בסוריה-אחרי :