הרב הראשי של הקהילה היהודית במפרץ מתפלל להחלמתו של מוחמד בן סלמאן

היום, יום חמישי, פרסם חשבון "ישראל בערבית" בטוויטר סרטון של רב יהודי הקורא להחלמתו של נסיך הכתר הסעודי, הנסיך מוחמד בן סלמאן, שעבר אתמול ניתוח.

החשבון צירף את הסרטון לציוץ בו אמר: "הרב הראשי של הקהילה היהודית במדינות המפרץ, יעקב ישראל, מתפלל להחלמתו של הנסיך הוד מעלתו מוחמד בן סלמאן, נסיך הכתר הסעודי …".

החשבון, הפונה לערבים במזרח התיכון ובצפון אפריקה והפך פעיל יותר לאחר כריתת הסכמי שלום עם מדינות ערב, הוסיף: "אנו שמחים לכלול את משאלותינו לתפילות אלה, וקוראים לבריאות שלמה."

ערוץ 12 הישראלי אמר, בנובמבר האחרון, כי ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, ביקר בחשאי בסעודיה, שם פגש את נסיך הכתר, לפני שריאד הכחישה ידיעה זאת.

עם זאת, בינואר פרסם הג'רוזלם פוסט דו"ח לפיו נתניהו רמז לראשונה על ביקורו בסעודיה בחודש שעבר.

העיתון הוסיף כי נתניהו התייחס "לביקורו,ככל הנראה,  בסעודיה בישיבת מפלגת הליכוד הסגורה במוצאי שבת, למה שנחשב כאישור הידוע הראשון לנסיעה זו".

הג'רוזלם פוסט דיווח כי נתניהו אמר בפגישה סגורה בליכוד: "לאחרונה ביקרתי במדינות ערביות אחרות, וכפי שלא יכולתי לדבר (לפני כן) על איחוד האמירויות, אינני יכול לדבר כעת."

חשבון "ישראל בערבית" פרסם סרטון של "הרב הראשי לקהילה היהודית במדינות המפרץ" יום לאחר שהנסיך מוחמד בן סלמאן עבר ניתוח להסרת דלקת מהתוספתן.

זה בא על רקע הציפיות שארצות הברית תפרסם דו"ח מודיעיני על הריגתו של העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוגי בקונסוליה של ארצו באיסטנבול.

חשוגגי, שהיה תושב ארצות הברית וכתב בוושינגטון פוסט, נרצח בשנת 2018 בתוך הקונסוליה הסעודית באיסטנבול, ועל פי ההערכות הוא בותר לחתיכות. 

ה- CIA, על פי סוכנות הידיעות הצרפתית, קישר ישירות בין נסיך הכתר הסעודי לפשע. הנסיך קיבל אחריות מלאה, שכן הוא נמצא בעמדה אחראית, אך הוא הכחיש שיש לו קשר אישי לעניין.

הרב קרא למוחמד בן סלמאן "לבריאות ובריאות מוחלטת" (מקור: ישראל בערבית)