מבזקי חדשות ליום 26-2-2021 . מתעדכן

*- ראש הממשלה שוחח אמש עם מנהיגת הרוב הדמוקרטי בבית הנבחרים, ננסי פלוסי.
בחשבון הטוויטר שלו כתב נתניהו כי הם שוחחו על "האתגרים המשותפים" וכי "הקונגרס האמריקני היה מאז ומתמיד מבצר של תמיכה בברית הבלתי ניתנת לשבירה בין ישראל לארה"ב".

*- פרסום ראשון: ישראל, סעודיה, בחריין ואיחוד האמירויות מקיימות מגעים להקמת ברית הגנה אסטרטגית בין המדינות, כך נחשף ב-i24NEWS.
מקור רשמי בכיר באיחוד האמירויות וכן גורם סעודי המקורב למשפחת המלוכה, אומרים ל- i24NEWS כי הברית בין המדינות נועדה לשמור על האינטרסים הביטחוניים-מדיניים, בדומה לברית נאט״ו.
טרם נתקבלה תגובה רשמית מלשכת ראש הממשלה. מקור מדיני: ״איננו מאשרים את הידיעה. ישראל פועלת בהתמדה לחזק את הקשרים עם העולם הערבי״.

*- סוכנות הידיעות AP מדווחת כי כטב"מ מתאבד ששוגר משטח עיראק תקף את ארמון המלוכה בריאד שבסעודיה בחודש הקודם.

هجومًا سابقًا بطائرة مسيرة مفخخة استهدف قصرا ملكيا في #الرياض الشهر الماضي كان مصدره من #العراق.

תמונה

*- שר האנרגיה יובל שטייניץ בכנס INSS – ללא הפעילות שלנו ב-20 שנים האחרונות, וביתר שאת בעשור האחרון, ולא היו מוטלות על איראן סנקציות, ואיראן כבר הייתה מגיעה לנשק גרעיני לפני חמש שנים. הייתה אפשרות ריאלית שאיראן תקדים את צפון קוריאה ותגיע לנשק גרעיני לפניה.

*- דיווח לבנוני: חיפושים בעזרת כלבי משטרת ישראל באזור מיוער באל-עדאיסה/

*- תא"ל (מיל.) אודי דקל בכנס המכון: כדי להגביל את ההשפעה האיראנית צריך לשתף פעולה עם רוסיה.
מה שצריך להטריד אותנו בתקופה הקרובה: 1. פינוי אפשרי של כוחות אמריקאיים מהאזור, המונעים מאיראן להשתלט על מזרח סוריה 2. הפסקת הפעלת הלחץ המירבי ע"י ארה"ב 3. הסתגלות האיראנים לסנקציות
המצב בסוריה מאוד שביר ואסד תלוי באיראן. אם מסתכלים על הצבא הסורי, הוא שולט רק על 15% מהגבולות של סוריה.חזבאללה והמיליציות השיעיות שולטות על 20% מהגבול. איראן שואפת להשתלט באופן מלא על הגבול במזרח סוריה כדי לאפשר את הגשר היבשתי שלה.
איראן ממשיכה ונחושה בתהליך של ההתבססות בזירה הצפונית והרחבת השפעתה באזור. היא לא עצרה, אך הואטה בגלל הלחץ המירבי שהפעיל ממשל טראמפ וגם בגלל התקיפות הישראליות בסוריה.

*- צפון קוריאה וטהראן פועלות יחד לפיתוח טילים בליסטיים ארוכי טווח, ולדברי מומחים, טילים אלה עלולים לפגוע ביבשת ארה"ב.
מועצת הביטחון של האו"ם קיימה ישיבה בדלתיים סגורות היום (חמישי ) כדי לדון בדו"ח. איראן טוענת כי אלה ההאשמות שקריות ומפוברקות/

*- נבחר המסוק החדש של צה"ל: CH53K מתוצרת "לוקהיד מרטין"

שר הביטחון, בני גנץ: "ההחלטה על רכישת מסוקי תובלת סער חדשים לחיל האוויר, לאחר עשרות שנים, היא צעד משמעותי בבניין הכוח של צה"ל וחיונית לביצוע מגוון רחב של משימות מבצעיות בשגרה ובלחימה. המסוק החדש מותאם לצרכים המבצעיים ולאתגרי שדה הקרב המשתנה"

שר הביטחון, בני גנץ, קיבל היום את המלצת הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ומנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אמיר אשל, לבחור במסוק CH53K מתוצרת "לוקהיד מרטין" כמסוק תובלת סער החדש של צה"ל וכחלק מהתוכנית הרב-שנתית "תנופה". המסוק החדש יחליף את מסוקי היסעור שמשמשים את חיל האוויר מאז סוף שנות ה-60.

ההחלטה התקבלה בתום עבודת מטה מקצועית שכללה טיסות בכל המסוקים המוצעים, וכן בחינת החלופות השונות בהיבטים של הנדסה, טכנולוגיה, אחזקה ועוד. כל הפרטים, כולל מספר המסוקים המבוקש, יובאו לאישור ועדת השרים להצטיידות בהקדם האפשרי.

בדיון המסכם בראשות שר הביטחון השתתפו הרמטכ"ל, מנכ"ל משרד הביטחון, מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, וראש אג"ת, אלוף תומר בר.