דו"ח האו"ם: חודש שיתוף הפעולה בתחום הטילים בין טהראן לפיונגיאנג

ביום חמישי תקיים מועצת הביטחון של האו"ם מושב סגור במהלכו היא תדון בדו"ח על הסנקציות נגד צפון קוריאה, שלדברי " פוקס ניוז " האמריקאית כולל מידע על שיתוף פעולה בין פיונגיאנג לטהראן בתחום פיתוח הטילים הבליסטיים.

הדו"ח שהודלף חושף, על פי "פוקס ניוז", כי צפון קוריאה ואיראן פועלות שוב יחד לפיתוח טילים בליסטיים ארוכי טווח, שלדעת חלק מהמומחים יכולים לפגוע ביבשת אמריקה, מבלי שהדיווח יספק פרטים נוספים על נקודה זו.

מרשת פוקס נמסר כי הדו"ח הוכן על ידי ועדה של מועצת הביטחון של האו"ם, ופרטיו צפויים להיחשף רשמית לאחר המושב הסגור, בקרוב.

סוכנות הידיעות הכלכליות – " בלומברג " הייתה הראשונה שהדליפה מידע אודות הדיווח לפני כשבועיים, ואמרה אז כי מדענים מצפון קוריאה עבדו במטה תוכנית החלל האיראנית. 

רשת "פוקס ניוז" ציינה כי ידוע זה מכבר כי מדענים איראניים נכחו במהלך הניסויים הגרעיניים של צפון קוריאה, והוסיפה כי שתי המדינות חולקות מידע הקשור לטכנולוגיה לפיתוח טילים שיכולים לשאת ראשי נפץ גרעיניים.

הרשת האמריקאית אומרת כי בדו"ח נאמר כי איראן הכחישה מידע אודות חידוש שיתוף הפעולה בתחום הטילים עם פיונגיאנג.

"על פי אחת המדינות החברות במועצת הביטחון, צפון קוריאה ואיראן חידשו את שיתוף הפעולה שלהם בפרויקטים לפיתוח טילים ארוכי טווח. חידוש שיתוף הפעולה הזה כלל ,ככל הנראה, העברת חלקי טילים קריטיים, והמשלוח האחרון שקשור למערכת יחסים זו התרחש בשנת 2020 ", נכתב בדו"ח.

בעבר היו דיווחים לא מאושרים על שיתוף פעולה בין שתי המדינות בתחום הטילים הבליסטיים, ללא מידע ספציפי על התחום הגרעיני.

השליח האמריקני, לשעבר, לאיראן, אליוט אברמס, אמר בספטמבר האחרון כי ארצות הברית מודאגת משיתוף הפעולה של איראן עם צפון קוריאה ותעשה כל שביכולתה כדי לעצור אותה.

טילים בליסטיים ששוגרו על ידי משמרות המהפכה האיראניים - ארכיון