עיסקת השבויים בין סוריה לישראל- גרסת הקונספירציה של מתנגדי משטר אסד

וכך כותב אתר חדשות סורי התומך במתנגדי המשטר של אסד:

נראה כי העסקה שהוכרזה בין החבורה של כנופיית אסד לתל אביב היא כיסוי עלוב ולא משכנע של "עסקה חשאית".

הנוכחות של מפלגת איראן הלבנונית (החיזבאללה) בגבולות של דרום סוריה עם ישראל הובילה את תל אביב לעקוב מקרוב אחר הגבולות בצורה אינטנסיבית ביותר, וזה מה שהוביל את תל אביב לעצור רועי צאן סוריה באשמת ריגול למען החיזבאללה, אז איך אישה, אזרחית ישראלית, יכולה ללכת ולעבור את הגבול מבלי שהמצלמות יבחינו בה או ישימו לב אליה, אם זה נכון, האם המפלגה האיראנית הלבנונית, החיזבאללה,  יכולה לעבור בקלות לשטח ישראל מבלי להשקיע מאמצים מיוחדים?

כמו כן, הדיבורים על קניית חיסוני ספוטניק רוסים על ידי תל אביב עבור כנופיות אסד הם נרטיב חלש מאוד, מכיוון שרוסיה אינה זקוקה למיליון דולר כתנאי למשלוח חיסונים לכנופיה.

להערכת אתר החדשות הסורי ישנם סעיפים סודיים נוספים בהסכם, והם מאמינים כי הם סובבים סביב שני סעיפים, הראשון שבהם הוא המשא ומתן בין תל אביב לכנופיות אסד, מכיוון שתל אביב רוצה שהצבא הסורי השומר על הגבול הצפוני שלה יישאר בתפקידו, והאייטם השני הוא שרידיו של המרגל אלי כהן, שהוצא להורג לפני עליית הכנופיה לשלטון.

בעוד כמה ימים יתחילו הבחירות בישראל, ונתניהו מאוים בהפסד, במיוחד לאחר שהנשיא ביידן עלה לשלטון בארה"ב, ומצפים שהוא יתמוך בשמאל בתל אביב, ולכן נתניהו זקוק לעסקה חזקה מאוד בכדי להגביר את סיכוייו בבחירות, ולרוסיה יש אינטרס גם בהישרדותו של נתניהו, ולכן אנו רואים שהיא עסוקה בחפירת קברים במחנה הפליטים הפלסטיני – ירמוך בדמשק בחיפוש אחר שרידיו של כהן, או אולי היא מצאה אותו ושלחה אותו לתל אביב.

יש לזכור גם שתל אביב בקשה רשות מרוסיה לחשוף את פרטי העסקה, אך רוסיה סירבה, ורוסיה לא הייתה מסרבת לולא חששם שפרטי העסקה יגרמו בושות למשטר אסד.

מגעים להשבת ישראלית שחצתה את הגבול לסוריה | כאן