נחשף: מכון "מחקר מדעי" בדמשק בעומק 300 מטר ובו מדענים מ-3 מדינות

דו"ח מודיעיני  חושף מידע ,שלדבריו מתפרסם בין שורותיו לראשונה, אודות מרכז ג'מראיה למחקר מדעי, הממוקם צפונית מערבית לדמשק, כמה קילומטרים מהארמון הנשיאות בו גר הנשיא בשאר אסד.
הדו"ח, שפורסם על ידי ערוץ החדשות הלבנוני אלחדת – “الحدث”, קבע כי למרכז המחקר המדעי יש 5 כניסות עיקריות, כניסת אלטרנטיבית ושתי כניסות סודיות.
הדו"ח מסביר כי שטח המרכז הוא 3 קמ"ר, והוא מכיל 51 מנהרות  בעומק של 100 מטר מתחת לאדמה, וכן יש מנהרות אפילו בעומק של  300 מטר מתחת לאדמה.
הוא ציין כי גודל הקטעים הם כמו שטח של 4 מגרשי כדורגל, וכי הדלתות ,ככל הנראה, בעובי של שני מטרים, והן עשויות פלדה ומלט.
הדו"ח הדגיש את נוכחותם של מומחים מצפון קוריאה, רוסיה ואיראן בתוך המרכז. כמו כן, נכתב כי איראן פתחה בה לאחרונה מחלקה במטרה לפתח כלי טיס בלתי מאוישים.
ראוי לציין שמרכז המחקר המדעי בדמשק, יחד עם כמה אתרים אחרים כמו שדה התעופה הבינלאומי של דמשק ומתקנים של המיליציות האיראני, נחשפים מעת לעת לתקיפות אוויריות של חיל האוויר הישראלי,מבלי שישראל תיטול אחריות עליהן , וללא שום תגובה מצד רוסיה.

הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט מעיר על דיווח זה כי " אין שום תת קרקע משמעותי באתר CERC ג׳מהוריה. האתר הותקף בעבר לפחות ארבע פעמים על ידי ישראל בכל פעם שהיה שם אמל"ח שיועד לחזבאללה (בעיקר הגנ"א). אם היה תת קרקע לא היה מה לתקוף…אגב, למתחם רק 4 כניסות.

קצת לסבר את האוזן ולהבין את מופרכות המספרים והדמיון הערבי הפורה. אתר פורדו נחפר מתחת 60 מטרים של הר. אתר נתאנז שדומה בטופוגרפיה לג׳ומראיה נחפר בפרוייקט הנדסי מורכב כ-30 מטרים מתחת לאדמה. אז ניתן להבין שאין שום הגיון הנדסי ויכולת לחפור פרוייקט 300 מטרים מתחת לאדמה ועוד בהיקף המתואר. פרוייקט כזה היה מצריך שנים של עבודה שאין כל עדות להן שלא לדבר על חומר ואדמה שהיה צריך להוציא ואין כל עדות לכך.