גרמני ממוצא מצרי שעבד בלשכת הקנצלרית בגרמניה חשוד בריגול לטובת מצרים

משפטו של עובד גרמני ,ממוצא מצרי ,בלשכת התקשורת של הקנצלרית אנגלה מרקל ,החל בברלין ביום שלישי, בחשד שהוא ריגל במשך שנים רבות למען המודיעין המצרי.

יש חשד שאמין ק.  העביר מידע לשירות המודיעין הכללי המצרי בין השנים  2010 ל 2019, וניצל את מעמדו הבכיר במשרד זה, בו עבד מאז שנת 1999.

האיש, בן ה-66 , עבד בעיקר במחלקת האורחים של משרד המידע הפדרלי הגרמני, האחראי במיוחד על  דיווחים אודות פעילויות הקנצלרית.

על פי כתב האישום, הוא סיפק פרטים כלליים על אופן ההתמודדות של התקשורת בפוליטיקה המקומית והבינלאומית הקשורה למצרים, עקב בהתאם למשימות שהטילו עליו סוכני הביון המצריים וניסה לגייס מרגל נוסף.

הוא חשוד גם כי מסר לשירות המודיעין הכללי המצרי שמות של חמישה עמיתים במשרד התקשורת שנולדו בסוריה.

בתמורה למידע שמסר הוא קיווה ליהנות מיחס מועדף מצד הרשויות המצריות ולסייע לאמו להשיג את זכותה לפנסיית הפרישה המצרית.

לעיתים הוא הוזמן לקבלות פנים רשמיות, למשל לציון פרידתו של שגריר מצרים בגרמניה בשנת 2019, כפי שהסביר התובע הגרמני באמצע נובמבר בכתב האישום.

הדיון אמור להתחדש בעוד יומיים, ופסק הדין אמור להתקבל בתחילת חודש מרץ. דו"ח השב"כ הגרמני מצביע על כך ששירותי המודיעין המצרי פעילים בגרמניה.

המודיעין המצרי שואף לאסוף מידע על מתנגדי משטרו של נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי המתגוררים בגרמניה, במיוחד אוהדי האחים המוסלמים, שפעילותם נאסרה מאז 2013 במצרים.

הצבא שולט במצרים מאז 1952, למעט התקופה הקצרה בה תנועת המחאה העממית, בין ינואר לפברואר 2011, הפילה את הנשיא חוסני מובארק.

משפט עובד במשרד התקשורת של מרקל בגין ריגול למען מצרים