מבזקי חדשות ליום 24-2-2021 . מתעדכן

*- הבוקר עברה ספינת משא שהניפה את דגל רוסיה "פיזמה" דרך מיצר הבוספורוס לכיוון הים התיכון בדרך נובורוסייסק – טרטוס. הספינה מעבירה מטען טכני / צבאי לסוריה.

*- מדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי ליוסף טרומפלדור וחבריו שנפלו בקרב על הגנת תל-חי: "ערב חג הפורים אני אומר למבקשי נפשנו, איראן וגרורותיה במזרח התיכון: לפני 2,500 שנה ניסה צורר פרסי אחר להשמיד את העם היהודי וכשם שהוא נכשל אז – תיכשלו אתם היום. לא נאפשר למשטר הקיצוני והתוקפני שלכם להשיג נשק גרעיני. לא עשינו את מסע הדורות של אלפי שנים חזרה לארץ ישראל, כדי לאפשר למשטר ההזוי של האייתוללות לסיים את סיפור התקומה של העם היהודי.

איננו תולים את יהבנו בשום הסכם עם משטר קיצוני כמו שלכם. כבר ראינו את טיבם של הסכמים עם משטרים קיצוניים כמו שלכם, במאה החולפת וגם במאה הזאת, עם ממשלת צפון קוריאה. עם הסכם ובלי הסכם – אנחנו נעשה הכול כדי שלא תתחמשו בנשק גרעיני".

*- לבנון: בניגוד לתכנית חברי פרלמנט מעל גיל 75 מחוסנים היום נגד קורונה

ראש הוועדה הארצית למינהל חיסון קורונה עבדול רחמן אלביזרי: מודיע על התפטרותי מהוועד הלאומי לחיסון קורונה במסיבת עיתונאים שאני מקיים בשעה 14:00 עקב חיסון של מספר פרלמנטרים ללא אישור מהוועד הלאומי. סינדיקט הרופאים: מנגנוני החיסון לקויים, איטיים וכאוטיים … וישנן הפרות רבות.

*- הרוסים מתחילים להקים בסיס צבאי בעיירה אל-טני, הנמצאת בשליטת כוחות המשטר הסורי, מערבית לדיר א-זור.

*- לבנון: מסוק ישראלי מסוג "אפאצ'י" טס מעל קו הגבול בווזאני, ומזל"ט ישראלי מעל הקו הטכני ביישוב אל-בלן מול מייס אל-ג'בל.

*- הפנטגון: הרקטות שתקפו את הבסיס האמריקני בארביל נוצרו באיראן.

*- הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית: כמות האורניום המועשר שמצוי כעת בידי איראן גדול פי-14 מהסף שסוכם בהסכם הגרעין עם המעצמות שנחתם בשנת 2015.

*- מקור שיעי: נראה כי בני גנץ, שאיים היום על חיזבאללה, שכח שרק לפני כמה חודשים המזל"ט של חיזבאללה סייר במקום בו דיבר כעת.

*- מטוסי קרב רוסיים ביצעו 10 תקיפות בבדיה של בישרי ובפאתי העיירה שולה, מדרום לדיר א-זור.

*- טוויטר מודיעה על סגירת כ240 חשבונות המשמשים עבור ממשלת איראן ויותר מ -130 חשבונות המשמשים עבור רוסיה וארמניה.

*- חשש: איראן מחזיקה בחומר גרעיני באופן חשאי ב"מחסן האטומי" בטהרן

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה פרסמה היום דוח בו ציינה כי איראן ממשיכה "לחרוג בהרבה מגבולות רבים נקבעו בהסכם הגרעין" והזהירה: "מודאגים מאוד שמא עשוי להיות קיים חומר גרעיני שלא הוכרז". רויטרס

*- הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית: אנו מודאגים מהאפשרות של חומרים בטרקזבאד שאיראן לא הכריזה עליהם / עתודות המים הכבדים של איראן הגיעו ל 131.4 טון והיא שונה מעט מהטווח שקבעה סבא"א.

*- איראן: הרמטכ"ל של כוחות הצבא האיראניים: אמריקה, שהודתה בהתנקשות בגנרל סלימאני, חייבת להיות אחראית.

*- האיחוד האירופי ממליץ להטיל סנקציות על  בכירים רוסיים לאור תפקידם בפרשת נאבאלני.

*- האומות המאוחדות מאשימות את משטר אסד בביצוע פשעים נגד האנושות, ובאולם אחר היא ממנה את "בסאם אל-סבג", המזוהה עם משטר אסד, לוועדת הדה-קולוניזציה, המטפלת גם בזכויות אדם.

*- שגריר דרום קוריאה בטהרן: "אנו ננקוט צעדים שיסייעו לשחרור כספים איראניים קפואים בבנקים קוריאניים."

זה בא לאחר שאיראן חטפה ספינה קוריאנית, ככל הנראה לאחר האור הירוק ממשל ביידן.

*-