מקורות זרים מתייחסים לעסקה הסודית במסגרת שחרור הישראלית בסוריה

מדוע התכנסה ישיבת הממשלה השבוע על מנת לאשר את עיסקת החזרת הנעדרת מסוריה ?

על פי דיווחים במרשתת (הבלוגר ריצ'ארד סילברסטיין) גורם ישראלי בכיר חשף את היקף המו"מ המלא.

רוסיה, במטרה לסגור את העסקה מול הסורים הציעה לישראל לשלם מיליונים עבור מיליוני מנות של החיסון ספוטניק 5 שיועבר לאזרחי סוריה.

ישראל הסכימה ומכאן נדרשה חתימת הממשלה.

לפי הדיווחים גם ביבי נתניהו וגם בני גנץ לא רצו שהאזרחים יידעו שהם מציעים משאבים כאלה לסוריה, במיוחד משום שהם נמצאים בעיצומה של מערכת הבחירות.

המקור הבכיר הישראלי העביר את הדברים הבאים:

"ביבי וגנץ הורו על צנזורה צבאית למנוע פרסום לפיו ישראל הסכימה לממן רכישת מנות חיסון רוסיות 'ספוטניק 5' עבור מיליוני אזרחים סורים.
המחיר הכולל המדויק לא נמסר לקבינט, אך מדובר במיליוני דולרים".

החשש היה כי לפני בחירות יירד מספר המנדטים לכל אחד מהם (ביבי וגנץ) בעקבות ההסכם ולכן הוטלה צנזורה בנושא.

סוכנויות דיווחים בסוריה מכחישות את מה שדיווחתי הבוקר (בשעה 8:30) על קיומו של סעיף סודי בתהליך שהוביל לשחרורם של שני האסירים הסורים מוחמד חוסין וטאריק אל-אוביידן מבית הכלא הישראלי.

"פייק ניוז זה אודות קיומו של סעיף בתהליך הקשור להשגת חיסוני קורונה מהממשלה הישראלית נועד להעליב את תהליך שחרור האסירים, לפגוע בסוריה ולעוות את הצד ההומניטרי של העיסקה".

עוד נאמר כי סוריה לא התנתה באף שלב במו"מ עם ישראל את עזרתה בנושא ההתמודדות עם הקורונה.

התנועה לאיכות השלטון בישראל פנתה לנתניהו ולגנץ בדרישה לפרסם במיידית ובשקיפות מלאה את כל פרטי העסקה עם סוריה: ״הפעלת צנזורה משיקולים זרים״

התנועה לאיכות השלטון פנתה לפני זמן קצר בדחיפות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון בני גנץ בדרישה להסיר את האיפול על התמורה החסויה שניתנה לסוריה לפי הדיווחים, כחלק מהעסקה להחזרת הצעירה הישראלית.

התנועה לאיכות השלטון ציינה בפנייתה: ״**על פי הפרסומים, מדובר בסעיף שאינו בעל משמעות בטחונית**, אך היות ודבר פרסומו עשוי לעורר מחלוקת בציבור הישראלי, נמנעת הממשלה מלהביאו לידיעת הציבור.

״ככל שאלו הם פני הדברים, הרי שמדובר בהסתרה שאינה מתיישבת עם עקרונות הליבה הדמוקרטיים עליהם מושתתת מדינת ישראל, ובהם חופש העיתונות, זכות הציבור לדעת, ופומביות החלטות הממשלה לציבור״.

ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון, עו״ד תומר נאור: ״**מטרתה של הצנזורה הצבאית היא להגן על בטחון המדינה ואזרחיה במקרים בהם סבורה כי ישנה ודאות קרובה לפגיעה חמורה בבטחונם ושלומם של אזרחי מדינת ישראל, אולם לא ייתכן כי שיקולים זרים שעניינם הרצון למנוע דיון ציבורי שאינו נח למקבלי ההחלטות, יביאו לכדי הפעלת כלי משטרי מרחיק לכת זה**

תוצאת תמונה עבור putin assad netanyahu

קרדיט: יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי